Spacer po centrum miasta nie obejdzie się bez otrzymania przynajmniej kilku z nich. Wypełniane są nimi nasze skrzynki pocztowe. Ich stosy widzimy również w sklepach, restauracjach, muzeach i wielu innych miejscach. Czasami znajdujemy je nawet na wycieraczce. Chodzi oczywiście o ulotki, których popularność nie maleje.
Zaprojektowanie takiej ulotki, którą zapamięta odbiorca, jest więc trudne. Jeśli chcemy osiągnąć duży sukces reklamowy za pomocą tej niewielkiej formy druku, to opłaca się zastosować poniższe rady.
Znajdźmy cel projektu
Jeśli nie wiemy, w jakim celu tworzymy daną ulotkę, to nasi klienci też nie będą tego wiedzieli. Na początku określmy więc cel projektu – może to być promocja danego wydarzenia, nowej oferty czy zwiększenie popularności marki. Nawet ulotki informacyjne są pisane w języku korzyści. Slogany takie jak “z tą ulotką otrzymasz 10% rabatu!’’ można śmiało wytłuścić, umieścić w nagłówku lub wykorzystać jako wyróżniający się element stopki.
Pamiętajmy o umiarze i edycji tekstu
Na jednej stronie wyeksponujmy maksymalnie dwie informacje, które rzeczywiście mają znaczenie. Inaczej wprowadzimy przesyt i niepotrzebny chaos. Koniecznie umieśćmy dane na temat naszej firmy oraz możliwe sposoby kontaktu. Końcowe szlify to dokładne sprawdzenie ulotki w celu eliminacji literówek, błędów ortograficznych czy stylistycznych. Nawet drobne niedoskonałości mogą sprawić, że nie będziemy odbierani jako profesjonaliści.
Jak projektować? Format i grafika
Istnieją pewne standardy, według których produkuje się ulotki – format A5, A7 czy DL. Jednak jeśli dana oferta ma się wyróżniać z tłumu, a przede wszystkim na tle konkurencji, dobrze jest postawić na własne wymiary. Wystarczy poradzić się specjalistów z dobrej drukarni. Ulotka znacznie zyska na atrakcyjności, jeśli umieścimy na niej fotografię – jedną dużą lub kilka mniejszych. Projekt ma być czytelny, dlatego unikajmy stosowania więcej niż dwóch różnych fontów. Do drukowania ulotek zaleca się wybór papieru o gramaturze wynoszącej przynajmniej 350 g/m2.
Jak sprawdzić czy ulotka przynosi efekty?
Skuteczność ulotki można zmierzyć na różne sposoby. Gdy użyjemy jej jako sposobu na uzyskanie rabatu, wystarczy wtedy policzyć klientów, którzy nam ją zwrócili. Można też stworzyć unikatowe sposoby kontaktu takie jak alternatywny numer telefonu, dodatkowy adres e-mail czy nawet oddzielną wersję domeny. Poziom zainteresowania każdym z tych elementów pokaże nam, czy ulotki to dobre narzędzie marketingowe dla naszej firmy.