Totalna Reklama - Agencja Reklamy Warszawa

ZADZWOŃ DO NAS

+48 505 439 624

Wyślij wiadomość

biuro@totalnareklama.pl

Godziny otwarcia

Pon. – Pt.: 09:00 – 17:00

Przygotowanie plików do druku

Przyjmujemy następujące formaty: PDF, CDR, TIF, JPG. Ogólne zasady przyjmowania plików do druku Dane przyjmujemy w formie elektronicznej za pośrednictwem FTP i e-mail (pliki do 10 MB) biuro@totalnareklama.server089262.nazwa.pl. Rekomendowanym formatem plików jest PDF. Rozszerzenia i…
Home » Przygotowanie plików do druku

Przyjmujemy następujące formaty: PDF, CDR, TIF, JPG.

Ogólne zasady przyjmowania plików do druku

  • Dane przyjmujemy w formie elektronicznej za pośrednictwem FTP i e-mail (pliki do 10 MB) biuro@totalnareklama.server089262.nazwa.pl.
  • Rekomendowanym formatem plików jest PDF.

Rozszerzenia i specyfikacja przyjmowanych przez nas plików

TIF – należy zachować odpowiednie parametry:

  1. format 1:1,
  2. spady po 2 mm z każdej strony,
  3. rozdzielczość 300 dpi,
  4. tryb kolorów CMYK, bez osadzonych dodatkowych profili (lub zadany profil „Coated Fogra 39 (ISO 12647-2):2004)“,
  5. bez warstw – spłaszczone,
  6. zalecana kompresja LZW lub spakowane ZIP,
  7. projekt wyśrodkowany na stronie,
  8. odległość obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia min 3 mm.(katalogi i teczki 5 mm)
  9. Jeżeli występują Linie cięcia w pracy to powinny się znajdować za obszarem brutto.
  10. wszystkie bitmapy powinny być zapisane w trybie CMYK 8 bit na kanał. W przypadku 16 lub 32 bitów mogą wystąpić błędy za które Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności

JPG – należy zachować odpowiednie parametry

  1. format 1:1,
  2. spady po 2 mm z każdej strony,
  3. rozdzielczość 300 dpi,
  4. tryb kolorów CMYK, bez osadzonych dodatkowych profili (lub zadany profil „Coated Fogra 39 (ISO 12647-2):2004)“,
  5. projekt wyśrodkowany na stronie.
  6. odległość obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia min. 3 mm (katalogi i teczki zalecane 5 mm)
  7. Jeżeli występują Linie cięcia w pracy to powinny się znajdować za obszarem brutto.
  8. wszystkie bitmapy powinny być zapisane w trybie CMYK 8 bit na kanał. W przypadku 16 lub 32 bitów mogą wystąpić błędy za które Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności

PDF – PrePress – zgodność: Acrobat 4 (PDF 1.3)

  1. wszystkie fonty zamienione na krzywe,
  2. spady po 2 mm z każdej strony,
  3. jeśli w pracy znajdują się mapy bitowe, to powinny być one odpowiednio zapisane w skali 1:1,
  4. rozdzielczość 300 dpi,
  5. tryb kolorów CMYK bez osadzonych dodatkowych profili (lub zadany profil „Coated Fogra 39 (ISO 12647-2):2004)“,
  6. projekt wyśrodkowany na stronie,
  7. odległość obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia min. 3 mm (katalogi i teczki zalecane 5 mm)
  8. Jeżeli występują Linie cięcia w pracy to powinny się znajdować za obszarem brutto.
  9. wszystkie bitmapy umieszczone w PDF powinny być zapisane w trybie CMYK 8 bit na kanał. W przypadku 16 lub 32 bitów mogą wystąpić błędy za które Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności

CDR – pliki programu Corel Draw (do wersji X5)

  1. fonty zamienione na krzywe,
  2. spady po 2 mm z każdej strony,
  3. wewnętrzne mapy bitowe o odpowiednich parametrach (1:1, 300dpi, CMYK),
  4. praca nie może zawierać żadnych dodatkowych kolorów,
  5. projekt wyśrodkowany na stronie,
  6. jeśli w pracy znajdują się mapy bitowe, to powinny być one odpowiednio zapisane w skali 1:1,
  7. rozdzielczość 300 dpi,
  8. tryb kolorów CMYK bez osadzonych dodatkowych profili (lub zadany profil „Coated Fogra 39 (ISO 12647-2):2004)“,
  9. projekt wyśrodkowany na stronie,
  10. odległość obiektów graficznych i tekstów od lini cięcia min. 3 mm (katalogi I teczki zalecane 5mm).
  11. Jeżeli występują Linie cięcia w pracy to powinny się znajdować za obszarem brutto.
  12. wszystkie bitmapy umieszczone w CDR powinny być zapisane w trybie CMYK 8 bit na kanał. W przypadku 16 lub 32 bitów mogą wystąpić błędy za które Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności
  13. Orientacja pracy musi się zgadzać z ustawieniami orientacji arkusza. (Dla pracy poziomej, arkusz powinien być poziomy)

 

UWAGA!!!

Drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za prace przysłane w programie Corel Draw i pliki PDF publikowane z programu Corel Draw oraz wynikające z tego tytułu błędy.
Uwaga wszystkie pliki w formacie CDR będą automatyczne konwertowane do formatu PDF z zamianą kolorystyki na CMYK)
Drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za konwersję kolorów z programu Corel Draw.
Drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za prace, w których odległość od linii cięcia nie jest zgodna ze specyfikacją.

WSZYSTKIE CZCIONKI MAJĄ BYĆ ZAMIENIONE NA KRZYWE.

Drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za prace, w których czcionki nie zostały zamienione na krzywe.

W przypadku plików PDF wyeksportowanych z programu Corel Draw, aby uniknąć błędów w wydruku należy zaznaczyć wszystkie zdjęcia i obiekty na pracy i połączyć je z tłem – przekształcić na mapę bitową.

W związku z możliwością wystąpienia błędów przy generacji plików PDF w postaci WEKTOROWEJ, a nie jako bitmapa z programu Adobe Photoshop, pliki wynikowe z programu Adobe Photoshop powinny być zapisywane jako TIFF bez warstw – spłaszczone. Drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za błędnie wygenerowane pliki PDF z programu Adobe Photoshop oraz pliki błędnie wygenerowane przez programy Adobe Photoshop i Corel Draw przekonwertowane przez inne oprogramowanie np. Adobe Indesign.

Prawidłowo przygotowany PDF

PDF-y – PrePress:

  1. acrobat 4 wersja 1.3,
  2. zdjęcia 300dpi,
  3. wektory 2400 dpi,
  4. spady po 2 mm + linie cięcia,
  5. katalogi i broszury – strony w kolejności 1,2,3 … itd. (żadnych składek),
  6. całość CMYK,
  7. dokładne opisy plików tj. Katalog_X_Srodki.pdf Katalog_X_Okładka.pdf, (gdzie x=nazwa),
  8. projekt wyśrodkowany na stronie.
  9. czcionki zamienione na krzywe

Kolorystyka

Drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za różnice kolorystyczne wynikające z konwersji przestrzeni barwnych innych niż CMYK i kolorów dodatkowych (np. PANTONE, HKS, itp.) do przestrzeni barwnej CMYK.
Profile ICC osadzone w pracy będą automatycznie konwertowane do CMYK przy użyciu profilu „Coated Fogra 39(ISO 12647-2):2004“ na profil referencyjny Drukarni . Dotyczy to wszystkich formatów plików akceptowanych przez Drukarnię.

Przekazując dane niezgodne z przestrzenią barwną (profil) wymaganą w tej specyfikacji, klient zgadza się na wykonanie konwersji i ponosi odpowiedzialność za wszystkie odstępstwa barwne z tego tytułu.

Układ graficzny

Formaty: Do pracy, która ma być mniejsza od wybranego formatu należy dołączyć plik tekstowy (.txt) spakowany razem z pracą, w pliku powinien znajdować się rozmiar do jakiego formatu ma być docięta praca (NIE DOCINAMY WIZYTÓWEK ORAZ DO FORMATU MNIEJSZEGO NIŻ – 85mm na 50mm)

Katalogi i broszurki należy przesyłać w formacie PDF strona po stronie (żadnych składek)

Każda strona powinna zawierać:

  • linie cięcia według formatu zgodnego z formatem publikacji;
  • opis kolorów dodatkowych jeżeli występują;
  • opis numeru strony (katalogi, broszurki) w obszarze poza liniami cięcia jeśli dana praca nie posiada paginacji.

Elementy drukowane na spad (naddatek) powinny wychodzić poza linie cięcia na minimum 2 mm (w przypadku oprawy zeszytowej zalecane to 5 mm).

W przypadku reklam, ze względu na możliwość drukowania na stronach parzystych i nieparzystych spady powinny występować ze wszystkich stron.
Jeżeli chcą Państwo wydruk 4/4 z takim samym zadrukiem dla obu stron, proszę przygotować plik z dwoma takimi samymi stronami lub wgrać dwa takie same pliki.

Własne elementy tekstowe lub graficzne nie powinny znajdować się w odległości mniejszej niż 3 mm od linii cięcia (zalecane 5mm) powyżej 32 stron przy oprawie szytej 5mm (zalecane 8mm).

Dla oprawy szytej należy uwzględnić zjawisko fizycznego zmniejszania się formatu strony do środka. Na życzenie Klienta, Drukarnia koryguje na etapie montażu położenie stron kompensując efekt grubości grzbietu. Korekta jest wyliczana wyłącznie w oparciu o gramaturę papieru. Opcja ta jest niemożliwa do wykonania w przypadku rozkładówek.Powoduje to zabranie obrazu wzdłuż linii grzbietu, im pagina jest bliższa środka egzemplarza tym więcej. W takich przypadkach zakłada się automatycznie, że układ/projekt strony pozwala na tę operację.

Uwaga! Margines błędu przy cieciu, może wynosić maksymalnie 2mm! Należy zachować 1 cm odstępu od linii formatu dla istotnych elementów grafiki na stronie (zwłaszcza długich, równoległych do krawędzi strony).

Znak wodny powinien być przygotowany z  minimalnym nafarbieniem 8% dla koloru czarnego lub wszystkich kanałów CMYK.

Uwaga!! obiekty 100% czarne zostają nadrukowane (overprinty), Drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za nadrukowania (overprinty) na innych kolorach zadanych w pracy.

Prace obracane są automatycznie w lewą/prawą stronę. Nie obracamy prac góra/dół.
Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo obracane strony

Drukarnia Chroma NIE PONOSI odpowiedzialności za zmiany kolorystyczne w pracach wynikające z konwersji profili niezgodnych ze specyfikacją do profilu Coated Fogra 39 (ISO 12647-2):2004.

Pliki do pobrania

Zmiana koloru samochodu

Zmiana koloru samochodu

Zmień kolor samochodu za pomocą foli ochronnej w przystępnej cenie.

Reklama na samochodach osobowych - Folia ochronna

Reklama na samochodzie osobowym

Umieść reklamę na samochodzie osobowym za pomocą foli, która dodatkowo będzie chronić Twój samochód.

Samochody dostawcze małe

Reklama na samochodzie dostawczym małym

Umieść reklamę na samochodzie dostawczym (małym) za pomocą foli, która dodatkowo będzie chronić Twój samochód.

Samochody dostawcze małe

Reklama na samochodzie dostawczym średnim

Umieść reklamę na samochodzie dostawczym (średnim) za pomocą foli, która dodatkowo będzie chronić Twój samochód.

Samochody dostawcze małe

Reklama na samochodzie dostawczym dużym

Umieść reklamę na samochodzie dostawczym (dużym) za pomocą foli, która dodatkowo będzie chronić Twój samochód.

Samochody dostawcze małe

Reklama na kontenerach

Umieść reklamę na samochodzie kontenerze za pomocą foli, która dodatkowo będzie go chronić przed porysowaniem.

Samochody dostawcze małe

Reklama na samochodzie ciężarowym

Umieść reklamę na samochodzie ciężarowym (TIR) za pomocą foli, która dodatkowo będzie chronić Twój samochód.

Samochody dostawcze małe

Reklama na autokarach

Umieść reklamę na autokarze za pomocą foli, która dodatkowo będzie chronić go przed porysowaniem.

Samochody dostawcze małe

Reklama na łodziach

Umieść reklamę na łodzi za pomocą foli, która dodatkowo będzie ją chronić przed porysowaniem.