Totalna Reklama - Agencja Reklamy Warszawa

ZADZWOŃ DO NAS

+48 505 439 624

Wyślij wiadomość

biuro@totalnareklama.pl

Godziny otwarcia

Pon. – Pt.: 09:00 – 17:00

FAQ

Często zadawane pytania Ogólne zasady przyjmowania plików do druku Dane przyjmujemy w formie elektronicznej za pośrednictwem FTP, WeTransfer i e-mail (pliki do 30 MB) biuro@totalnareklama.server089262.nazwa.pl Rekomendowanym formatem plików jest PDF Rozszerzenia i specyfikacja przyjmowanych przez…
Home » FAQ

Często zadawane pytania

Ogólne zasady przyjmowania plików do druku

  • Dane przyjmujemy w formie elektronicznej za pośrednictwem FTP, WeTransfer i e-mail (pliki do 30 MB) biuro@totalnareklama.server089262.nazwa.pl
  • Rekomendowanym formatem plików jest PDF

Rozszerzenia i specyfikacja przyjmowanych przez nas plików

TIF – należy zachować odpowiednie parametry:

  • format 1:1
  • spady po 2 mm z każdej strony oraz znaczniki cięcia
  • rozdzielczość 300 dpi
  • tryb kolorów CMYK, bez osadzonych dodatkowych profili (lub zadany profil „Coated Fogra 39 (ISO 12647-2):2004″)
  • bez warstw – spłaszczone
  • zalecana kompresja LZW lub spakowane ZIP
  • projekt wyśrodkowany na stronie
  • odległość obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia min. 3 mm (katalogi i teczki 5 mm)
  • Jeżeli występują linie cięcia w pracy to powinny się znajdować za obszarem brutto
  • wszystkie bitmapy powinny być zapisane w trybie CMYK 8 bit na kanał. W przypadku 16 lub 32 bitów mogą wystąpić błędy za które Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności
JPG – należy zachować odpowiednie parametry:

  • format 1:1
  • spady po 2 mm z każdej strony oraz znaczniki cięcia
  • rozdzielczość 300 dpi
  • tryb kolorów CMYK, bez osadzonych dodatkowych profili (lub zadany profil „Coated Fogra 39 (ISO 12647-2):2004″)
  • projekt wyśrodkowany na stronie
  • odległość obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia min. 3 mm (katalogi i teczki 5 mm)
  • Jeżeli występują linie cięcia w pracy to powinny się znajdować za obszarem brutto
  • wszystkie bitmapy powinny być zapisane w trybie CMYK 8 bit na kanał. W przypadku 16 lub 32 bitów mogą wystąpić błędy za które Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności

PDF – PrePress – zgodność: Acrobat 4 (PDF 1.3):

  • format 1:1
  • jeśli w pracy znajdują się mapy bitowe, to powinny być one odpowiednio zapisane w skali 1:1 (rozdzielczość każdego zdjęcia = rozdzielczości pracy)
  • spady po 2 mm z każdej strony oraz znaczniki cięcia
  • rozdzielczość 300 dpi
  • wszystkie czcionki zamienione na krzywe
  • tryb kolorów CMYK, bez osadzonych dodatkowych profili (lub zadany profil „Coated Fogra 39 (ISO 12647-2):2004″)
  • projekt wyśrodkowany na stronie
  • odległość obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia min. 3 mm (katalogi i teczki 5 mm)
  • Jeżeli występują linie cięcia w pracy to powinny się znajdować za obszarem brutto
  • wszystkie bitmapy powinny być zapisane w trybie CMYK 8 bit na kanał. W przypadku 16 lub 32 bitów mogą wystąpić błędy za które Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności
  • Orientacja pracy musi się zgadzać z ustawieniami orientacji arkusza (dla pracy poziomej, arkusz powinien być poziomy)

CDR – pliki programu Corel Draw (do wersji X7):

  • format 1:1
  • wewnętrzne mapy bitowe o odpowiednich parametrach (1:1, 300dpi, CMYK)
  • spady po 2 mm z każdej strony oraz znaczniki cięcia
  • rozdzielczość 300 dpi
  • praca nie może zawierać żadnych dodatkowych kolorów spotowych
  • wszystkie czcionki zamienione na krzywe
  • tryb kolorów CMYK, bez osadzonych dodatkowych profili (lub zadany profil „Coated Fogra 39 (ISO 12647-2):2004″)
  • projekt wyśrodkowany na stronie
  • odległość obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia min. 3 mm (katalogi i teczki 5 mm)
  • Jeżeli występują linie cięcia w pracy to powinny się znajdować za obszarem brutto
  • wszystkie bitmapy powinny być zapisane w trybie CMYK 8 bit na kanał. W przypadku 16 lub 32 bitów mogą wystąpić błędy za które Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności
  • Orientacja pracy musi się zgadzać z ustawieniami orientacji arkusza (dla pracy poziomej, arkusz powinien być poziomy)
  • Drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za prace przysłane w programie Corel Draw i pliki PDF publikowane z programu Corel Draw oraz wynikające z tego tytułu błędy.
  • Uwaga wszystkie pliki w formacie CDR będą automatyczne konwertowane do formatu PDF z zamianą kolorystyki na CMYK
  • Drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za konwersję kolorów z programu Corel Draw
  • Drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za prace, w których odległość od linii cięcia nie jest zgodna ze specyfikacją
  • Drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za prace, w których czcionki nie zostały zamienione na krzywe
  • W przypadku plików PDF wyeksportowanych z programu Corel Draw, aby uniknąć błędów w wydruku należy zaznaczyć wszystkie zdjęcia i obiekty na pracy i połączyć je z tłem – przekształcić na mapę bitową
  • W związku z możliwością wystąpienia błędów przy generacji plików PDF w postaci WEKTOROWEJ, a nie jako bitmapa z programu Adobe Photoshop, pliki wynikowe z programu Adobe Photoshop powinny być zapisywane jako TIFF bez warstw – spłaszczone. Drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za błędnie wygenerowane pliki PDF z programu Adobe Photoshop oraz pliki błędnie wygenerowane przez programy Adobe Photoshop i Corel Draw przekonwertowane przez inne oprogramowanie np. Adobe Indesign

Prawidłowo przygotowany PDF:

PDF-y – PrePress:

  • Acrobat 4 wersja 1.3
  • zdjęcia 300dpi
  • wektory 2400 dpi
  • spady po 2 mm + linie cięcia
  • katalogi i broszury – strony w kolejności 1,2,3 … itd. (żadnych składek)
  • całość CMYK
  • dokładne opisy plików tj. Katalog_X_Srodki.pdf Katalog_X_Okładka.pdf, (gdzie x=nazwa)
  • projekt wyśrodkowany na stronie
  • czcionki zamienione na krzywe

Kolorystyka

Drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za różnice kolorystyczne wynikające z konwersji przestrzeni barwnych innych niż CMYK i kolorów dodatkowych (np. PANTONE, HKS, itp.) do przestrzeni barwnej CMYK.
Profile ICC osadzone w pracy będą automatycznie konwertowane do CMYK przy użyciu profilu „Coated Fogra 39(ISO 12647-2):2004“ na profil referencyjny Drukarni . Dotyczy to wszystkich formatów plików akceptowanych przez Drukarnię.

Przekazując dane niezgodne z przestrzenią barwną (profil) wymaganą w tej specyfikacji, klient zgadza się na wykonanie konwersji i ponosi odpowiedzialność za wszystkie odstępstwa barwne z tego tytułu.

Układ graficzny

Formaty:

Do pracy, która ma być mniejsza od wybranego formatu należy dołączyć plik tekstowy (.txt) spakowany razem z pracą, w pliku powinien znajdować się rozmiar do jakiego formatu ma być docięta praca (NIE DOCINAMY WIZYTÓWEK ORAZ DO FORMATU MNIEJSZEGO NIŻ – 85mm na 50mm)

Katalogi i broszurki należy przesyłać w formacie PDF strona po stronie (żadnych składek)

Każda strona powinna zawierać:

  • linie cięcia według formatu zgodnego z formatem publikacji
  • opis kolorów dodatkowych jeżeli występują
  • opis numeru strony (katalogi, broszurki) w obszarze poza liniami cięcia jeśli dana praca nie posiada paginacji

Elementy drukowane na spad (naddatek) powinny wychodzić poza linie cięcia na minimum 2 mm (w przypadku oprawy zeszytowej zalecane to 5 mm).

Własne elementy tekstowe lub graficzne nie powinny znajdować się w odległości mniejszej niż 3 mm od linii cięcia (zalecane 5mm) powyżej 32 stron przy oprawie szytej 5mm (zalecane 8mm).

W przypadku reklam, ze względu na możliwość drukowania na stronach parzystych i nieparzystych spady powinny występować ze wszystkich stron.
Jeżeli chcą Państwo wydruk 4/4 z takim samym zadrukiem dla obu stron, proszę przygotować plik z dwoma takimi samymi stronami lub wgrać dwa takie same pliki.

Dla oprawy szytej należy uwzględnić zjawisko fizycznego zmniejszania się formatu strony do środka. Na życzenie Klienta, Drukarnia koryguje na etapie montażu położenie stron kompensując efekt grubości grzbietu. Korekta jest wyliczana wyłącznie w oparciu o gramaturę papieru. Opcja ta jest niemożliwa do wykonania w przypadku rozkładówek.Powoduje to zabranie obrazu wzdłuż linii grzbietu, im pagina jest bliższa środka egzemplarza tym więcej. W takich przypadkach zakłada się automatycznie, że układ/projekt strony pozwala na tę operację.

Uwaga! Margines błędu przy cieciu, może wynosić maksymalnie 2mm! Należy zachować 1 cm odstępu od linii formatu dla istotnych elementów grafiki na stronie (zwłaszcza długich, równoległych do krawędzi strony).

Znak wodny powinien być przygotowany z  minimalnym nafarbieniem 8% dla koloru czarnego lub wszystkich kanałów CMYK.

Uwaga!! obiekty 100% czarne zostają nadrukowane (overprinty), Drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za nadrukowania (overprinty) na innych kolorach zadanych w pracy.

Prace obracane są automatycznie w lewą/prawą stronę. Nie obracamy prac góra/dół.
Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo obracane strony

Drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za zmiany kolorystyczne w pracach wynikające z konwersji profili niezgodnych ze specyfikacją do profilu Coated Fogra 39 (ISO 12647-2):2004.

Foliowanie

Folia jest dodatkowym zabezpieczeniem lakieru. Czynniki zewnętrzne, takie jak  kurz, promieniowanie UV, zmienna pogoda, kamienie powodujące odpryski, niekorzystnie wpływają na lakier naszych samochodów oraz generują niepotrzebne koszty dotyczące usunięcia szkód. Folia chroni lakier przed matowieniem i zarysowaniami, co w przyszłości może zwiększyć wartość auta w czasie sprzedaży. Nie chcąc zmieniać koloru auta, można zabezpieczyć lakier przezroczystą folia ochronną. WAŻNE!!! Folia nie zabezpiecza karoserii przed korozją, dlatego przed oklejeniem auta powinno się dokładnie sprawdzić stan lakieru oraz blachy i w razie potrzeby naprawić uszkodzenia. Czynniki zewnętrzne, takie jak  kurz, promieniowanie UV, zmienna pogoda, kamienie powodujące odpryski, niekorzystnie wpływają na lakier naszych samochodów oraz generują niepotrzebne koszty dotyczące usunięcia szkód.

Ile kosztuje oklejanie auta?

Ceny zależą od typu oklejenia (zmiana koloru, częściowe oklejenie itd.), rodzaju folii, modelu auta, skomplikowania projektu.  Przykładowe ceny oklejania auta podaliśmy w Cenniku. Cena potwierdzana jest z każdym Klientem indywidualnie.

Na co zwrócić uwagę przed i po oklejaniu?

Parę godzin przed oklejaniem należy umyć auto, ale nie woskować. W celu utrwalenia klejenia najlepiej, żeby auto przez następnych 12/24 godzin stało w suchym miejscu. Po trzech dniach folia powinna przylegać do powierzchni samochodu na tyle mocno, że nawet umycie pojazdu w myjni samochodowej nie spowoduje jej uszkodzenia.

Czy wszystkie elementy auta można oklejać?

Decydując się na oklejanie auta należy pamiętać, że nie wolno oklejać nielakierowanych zderzaków oraz listew bocznych, nie powinno się oklejać  gumowych uszczelek, a także nierównej, chropowatej oraz skorodowanej powierzchni, ponieważ folia na pewno nie będzie się trzymać.

Jaka jest wytrzymałość folii?

Trwałość folii szacuje się na 5-7 lat. Folia jest wytrzymała, jednak przy użyciu ostrego narzędzia może się uszkodzić, a jednocześnie w pewnym stopniu ochroni w takim przypadku lakier.

Jak długo trwa oklejanie?

Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, gdyż czas naklejania zależy od wielu czynników, np. od wielkości oklejanej powierzchni, pory roku, stopnia skomplikowania aplikacji folii na powierzchni auta, zależnej np. od ilości wgłębień i zaokrągleń na aucie. Czas ustalany jest indywidualnie, jednak nie powinien przekraczać 3 dni przy całkowitej zmianie koloru

Czy oklejanie uszkadza lakier?

Jeśli lakier jest w dobrej kondycji nie zaszkodzi mu ani naklejanie, ani demontaż folii. Po usunięciu folii lakier wygląda prawie jak nowy. W przypadku źle wykonanych napraw blacharskich istnieje możliwość odstania kawałków lakieru lub szpachli przy demontażu.

Czy uszkodzenia na lakierze będą widoczne pod folią?

Mimo tego, że folia jest bardzo elastyczna i dopasowuje się do oklejanej powierzchni, niestety wszelkie wgłębienia, dość widoczne rysy oraz inne uszkodzenia będą widoczne pod folią. Na specjalne życzenie Klienta możemy nakleić folię na uszkodzonych lub źle pomalowanych powierzchniach, ale nie udzielamy w takich przypadkach gwarancji, folia może się odkleić.

Czy po naklejeniu folii widać pęcherzyki powietrza?

Oczywiście staramy się wyeliminować ten problem, jednak jeśli zdarzy się, że bąbelki będą widoczne powinny zniknąć same po paru dniach lub tygodniach pod wpływem słońca.

Czy przed oklejaniem demontowane są niektóre elementy samochodu?

Tak. W zależności od potrzeby demontowane są niektóre elementy auta takie jak: listwy, lampy, klamki, wycieraczki, uszczelki, spryskiwacze, antena, znaki firmowe. Czasem zdarza się, że nie jest możliwy demontaż np.  z powodu złego stanu technicznego auta, podejmujemy wtedy decyzję o niedemontowaniu tych elementów i uzgadniamy z Klientem dalszy przebieg oklejania.  Jeśli do demontażu potrzebne są specjalistyczne narzędzia odsyłamy Klienta do wyspecjalizowanych firm. W nowych autach objętych gwarancją demontaż elementów staramy się ograniczyć do minimum.

Czy folia wygląda jak lakier?

Mimo tego, że folia jest bardzo elastyczna i dopasowuje się do oklejanej powierzchni, niestety wszelkie wgłębienia, dość widoczne rysy oraz inne uszkodzenia będą widoczne pod folią. Na specjalne życzenie Klienta możemy nakleić folię na uszkodzonych lub źle pomalowanych powierzchniach, ale nie udzielamy w takich przypadkach gwarancji, folia może się odkleić.

Czy można oklejać auta zimą?

Można pod warunkiem, że auto będzie oklejanie w dodatniej temperaturze umożliwiającej odpowiednie wiązanie kleju. Przy foliach z przetłoczeniami ta temperatura musi być wyższa niż przy powierzchniach płaskich. Ważne jest także, aby samochód po oklejeniu pozostawał przez następnych paręnaście godzin w tej samej temperaturze, w której był oklejany.

Jak myć, pielęgnować oklejone auto?

  • Unikaj mycia samochodu na myjniach automatycznych – szczotki skracają żywotność folii. Zalecane jest mycie aut na myjniach ręcznych (szczególnie folie carbon i matowe) oraz na myjniach bezdotykowych.
  • Należy także zachować ostrożność przy używaniu myjni ciśnieniowej. Wysokie ciśnienie może odkleić lub rozerwać kawałki folii.
  • Folie zalaminowane, błyszczące można pielęgnować i polerować jak lakier samochodowy, można także używać wosków zabezpieczających.
  •  Nie powinno się szorować zadrukowanej folii, które nie są zabezpieczone laminatem lub lakierem z powodu ścierania się druku.
  • Zimą na bieżąco należy usuwać z auta śnieg, błoto pośniegowe i sól.
  • Nie wolno używać do czyszczenia nadwozia rozpuszczalników i tłuszczów oraz preparatów na bazie tych substancji.
Zmiana koloru samochodu

Zmiana koloru samochodu

Zmień kolor samochodu za pomocą foli ochronnej w przystępnej cenie.

Reklama na samochodach osobowych - Folia ochronna

Reklama na samochodzie osobowym

Umieść reklamę na samochodzie osobowym za pomocą foli, która dodatkowo będzie chronić Twój samochód.

Samochody dostawcze małe

Reklama na samochodzie dostawczym małym

Umieść reklamę na samochodzie dostawczym (małym) za pomocą foli, która dodatkowo będzie chronić Twój samochód.

Samochody dostawcze małe

Reklama na samochodzie dostawczym średnim

Umieść reklamę na samochodzie dostawczym (średnim) za pomocą foli, która dodatkowo będzie chronić Twój samochód.

Samochody dostawcze małe

Reklama na samochodzie dostawczym dużym

Umieść reklamę na samochodzie dostawczym (dużym) za pomocą foli, która dodatkowo będzie chronić Twój samochód.

Samochody dostawcze małe

Reklama na kontenerach

Umieść reklamę na samochodzie kontenerze za pomocą foli, która dodatkowo będzie go chronić przed porysowaniem.

Samochody dostawcze małe

Reklama na samochodzie ciężarowym

Umieść reklamę na samochodzie ciężarowym (TIR) za pomocą foli, która dodatkowo będzie chronić Twój samochód.

Samochody dostawcze małe

Reklama na autokarach

Umieść reklamę na autokarze za pomocą foli, która dodatkowo będzie chronić go przed porysowaniem.

Samochody dostawcze małe

Reklama na łodziach

Umieść reklamę na łodzi za pomocą foli, która dodatkowo będzie ją chronić przed porysowaniem.