Jednym z materiałów wykorzystywanych w reklamie jest pianka, z której wykonuje się przeważnie tablice reklamowe przeznaczone do wewnętrznych ekspozycji.
Takie zastosowanie wynika z faktu, iż pianka jest tworzywem nie tylko lekkim, ale także dosyć delikatnym. Tym samym, bardzo dobrze spełnia ona funkcję nośnika informacji podczas takich wydarzeń jak targi, konferencje, prezentacje, czy pokazy. Świetnie sprawdza się także w biurze, sklepie, czy w firmowym salonie.
Materiałami, które są coraz częściej wykorzystywane w charakterze nośnika reklamy, są płyty piankowe typu sandwicz, a dokładnie Kapa oraz Foam-X. Składają się one z pianki poliuretanowej, która stanowi rdzeń konstrukcji oraz z otaczającej ją obustronnie okładziny kartonowej. Tablice piankowe wyróżniają się pod względem lekkości, sztywności, równej i płaskiej powierzchni, łatwości obróbki oraz cięcia, a także pod kątem tego, że bardzo dobrze nadają się do zadruku. Stąd też, powszechnie wykorzystuje się je – zwłaszcza płyty Kappa – do bezpośredniego druku inkjetowego, do produkcji trójwymiarowych napisów, czy do tworzenia kreatywnych prac artystycznych.
Jak widać, każde z wymienionych zastosowań bardzo dobrze wpisuje się w wymagania związane ze współczesną reklamą. Poza tym pianki mają bardzo korzystny stosunek efekt/cena.