Totalna Reklama - Agencja Reklamy Warszawa

ZADZWOŃ DO NAS

+48 505 439 624

Wyślij wiadomość

biuro@totalnareklama.pl

Godziny otwarcia

Pon. – Pt.: 09:00 – 17:00

Czym jest logotyp?

Słowo logotyp pochodzi z języka greckiego i powstało w wyniku połączenia dwóch innych słów: logos oznaczającego słowo oraz typos oznaczającego obraz. Określenie to jest stosowane w odniesieniu do form graficznych, które mają za zadanie identyfikować…
Home » Artykuły » Czym jest logotyp?
Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors

Czym jest logotyp?

Słowo logotyp pochodzi z języka greckiego i powstało w wyniku połączenia dwóch innych słów: logos oznaczającego słowo oraz

typos oznaczającego obraz. Określenie to jest stosowane w odniesieniu do form graficznych, które mają za zadanie identyfikować dany produkt, markę, czy też firmę, przy czym ważne jest, aby to zadanie było realizowane w taki sposób, aby skutecznie wyróżnić się spośród pozostałych ofert i działalności. Chcąc, aby logotyp jak najlepiej spełniał swoją funkcję, w tym stanowił oryginalny i prawnie chroniony produkt, warto zarejestrować go jako znak towarowy.

Logotyp, z racji tego, że stanowi jeden z fundamentalnych elementów wizualnej identyfikacji firmy, winien spełniać pewne wymogi. I tak, ważne jest, aby odznaczał się on unikatową typografią, a także liternictwem zgodnym z tym, które znajduje się w nazwie marki. Logotyp powinien też posiadać odpowiednią kolorystykę (bazującą na zasadzie spójnej identyfikacji graficznej), a także odpowiednie formatowanie, unikalną kompozycję elementów, czy atrakcyjną grę świateł pomiędzy znakami. Na pierwszy rzut oka są to szczegóły, ale za to takie, które w dużym stopniu oddziałują na końcowy efekt.

Przechodząc do etapu projektowania formy graficznej tego rodzaju, warto posiadać przede wszystkim świadomość celu działania, a także pomysł na to, w jaki sposób przedstawić produkt, tak by jak najlepiej uwypuklić jego zalety.

Powiązane artykuły

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Targi reklamowe to świetna okazja na promowanie swojej firmy, wiąże się to jednak z przygotowaniem stoiska, ulotek, broszur, a także panelu typu roll-up. A ten, wbrew pozorom, nie jest tylko "nieważnym tłem". Roll-up to pierwsza rzecz, którą zauważa Twój klient, ważne...

Matowa folia – szybki sposób na metamorfozę samochodu

Matowa folia – szybki sposób na metamorfozę samochodu

Kupiłeś używane auto ze względu na jego atrakcyjną cenę i stan, jednak nie jest w Twoim wymarzonym kolorze? To był dobry wybór, bo przecież kolor da się zmienić. Jak? Oczywiście folią! Jasne, możesz pomalować samochód nowym lakierem, ale czy na pewno jest to dobry...

Jaki odcień folii do przyciemniania szyb wybrać?

Jaki odcień folii do przyciemniania szyb wybrać?

Przyciemnienie szyb w aucie to zabieg, który całkowicie zmienia jego wygląd, jednak  oprócz walorów estetycznych, ma również  dużo praktycznych zastosowań. Istnieje wiele odcieni folii do przyciemniania szyb i ważne jest, aby wybrać taki, który dostosowany będzie do...