biuro@totalnareklama.pl
882 921 041, 505 439 624

Jak przygotowuje się reklamę do druku?

Wydrukowana reklama to produkt finalny, który powinien charakteryzować się możliwie najwyższą jakością. Chcąc osiągnąć ten cel

niezwykle istotne jest poczynienie właściwych przygotowań, tak by materiał spełniał zasady stosowane w poligrafii, a zwłaszcza w druku offsetowym. Warto więc zapoznać się z podstawowymi etapami tego działania, gdyż wiedza pozwala zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze.

Po pierwsze, zaleca się, aby przygotowywany do druku plik był zapisany w najbardziej uniwersalnym i dobrze sprawdzającym się podczas druku formacie, którym najczęściej jest pdf lub tiff. Poza tym, zaleca się aby skala pliku wynosiła 1:1 (wyjątek stanowią druki wielkoformatowe). Nie można też zapomnieć o spadach, czyli dodatkowych obszarach, znajdujących się poza normalną przestrzenią publikacji, które przydają się w sytuacji przesunięcia linii cięcia. Najlepiej, aby spady liczyły sobie po 2 mm z każdej strony.

Dodatkowo, na obszar spadu dobrze jest nanieść kilka dodatkowych informacji, istotnych z perspektywy drukarza. Mowa tu o liniach cięcia, które określają w jaki sposób projekt ma zostać przycięty, a także o paserach, czyli małych celownikach, dzięki którym łatwiej jest dopasować do siebie rozbarwienia kolorowego dokumentu. Niekiedy dobrym pomysłem jest także dodanie pasków koloru.

Nie należy także zapominać o odpowiedniej rozdzielczości, która dla druku offsetowego wynosi 300 dpi. Rozdzielczość odpowiada, za wysoką jakość oglądanych zdjęć.

Comments are closed.