Mianem potykacza reklamowego określa się charakterystyczny nośnik reklamowy złożony z dwóch płyt połączonych ze sobą na grzbiecie. W ten sposób tworzą one ostro zakończoną piramidkę, którą można umieszczać w różnych miejscach, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynków. Są jedną z najczęściej wybieranych formy reklamy. Jak dopasować je do promocji swojej firmy?
Dlaczego warto korzystać z potykaczy?
Ten rodzaj reklamy skutecznie przykuwa uwagę potencjalnych klientów, dlatego tak często umieszcza się go tuż przed wejściem do sklepu czy restauracji. Potykacze pełnią również funkcję informacyjną – przekazują klientom informacje o trwającej promocji lub też uwypuklają inne korzyści ze skorzystania z oferty danego przedsiębiorstwa. Są dość uniwersalne, ponieważ wykonuje się je z materiałów odpornych na uszkodzenia. W ten sposób można je wykorzystać jako reklamę typu indoor i outdoor.
Jak wybrać odpowiedni potykacz?
Należy przede wszystkim dokonać wyboru pomiędzy modelem jednostronnym lub dwustronnym. Ten drugi jest bardziej uniwersalny, a także pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Modele jednostronne należy wybierać jedynie wtedy, gdy chcemy umieścić potykacz tuż przy ścianie. Do tego powinien być zabezpieczony przed działaniem szkodliwych czynników, zwłaszcza jeśli ma znajdować się na zewnątrz. W miejscach narażonych na działanie silnych wiatrów warto zdecydować się na potykacze ze specjalną podstawą, którą wypełnia się wodą. W ten sposób nośnik reklamowy zachowuje stabilność nawet przy silnych podmuchach. Obecnie na rynku można spotkać modele wykonane z materiałów charakteryzujących się dobrą wytrzymałością, takich jak aluminium, wysokogatunkowe PCV czy różnego rodzaju metale.
Jak zaprojektować reklamę umieszczoną na potykaczu?
Grafika przedstawiona za pomocą potykacza powinna być dobrze widoczna nawet z dużej odległości. Dlatego komunikat powinien zawierać przede wszystkim wyraźne elementy. Warto umieścić charakterystyczne, chwytliwe hasło. Do tego należy koniecznie skorzystać z kolorów zgodnych z identyfikacją wizualną danej firmy. Wzmocni to siłę przekazu reklamowego, a także utrwali wizerunek firmy w podświadomości odbiorców. W razie wątpliwości można zawsze skorzystać z doradztwa ekspertów w dziedzinie tworzenia tego rodzaju reklam.