Chwytliwe hasło to połowa sukcesu reklamy. Przyciąga uwagę, zachęca do zakupu i sprawia, że klient zapamiętuje daną markę. Uniwersalna recepta na dobry slogan nie istnieje, jednak szanse są zawsze większe, jeśli weźmie się pod uwagę poniższe wskazówki.
Krótko, ale z pomysłem
Sekret skutecznych haseł reklamowych tkwi w ich prostocie i jednoczesnej oryginalności. Dzięki temu odbiorca rozumie przekaz niemalże od razu, a fraza zapada mu w pamięć. Dlatego dobry slogan składa się zazwyczaj jedynie z kilku słów. Jak sprawić, aby to krótkie zdanie miało moc przyciągania? Należy zadbać o to, aby poruszało serca odbiorców poprzez takie emocje jak na przykład rozbawienie, tęsknota czy wdzięczność. Niektóre hasła zachęcają do natychmiastowego działania, inne z kolei wzbudzają zaufanie. Dlatego przed oficjalnym ustanowieniem danego sloganu warto sprawdzić, jak działa ono na potencjalnych konsumentów.
Skupienie na najważniejszym
Slogan to kilka słów, które przekazują to, co jest najbardziej istotne. Dobre hasło bezpośrednio odwołuje się do produktu lub usługi. Klient nie musi zgadywać, w czym specjalizuje się dana marka. Warto wspomnieć o unikatowych cechach i korzyściach – takich, których na próżno szukać u konkurencji. Na tym powinny się skupić przede wszystkim firmy produkujące lub sprzedające nowatorskie rozwiązania i usługi.
Nadanie formy
Gra słów sprawdza się podczas wymyślania hasła reklamowego niemal zawsze. W ten sposób można mieć pewność, że slogan będzie łatwy do zapamiętania. Słowo-klucz, odnoszące się bezpośrednio do oferty, powinno być głównym punktem żartu. Inny sposób na znalezienie oryginalnej formy to wykorzystanie słów z mowy potocznej, elementów kultury masowej lub w ostateczności – rymu.
Dopasowanie do odbiorców
Wymyślając slogan, należy pamiętać o klientach. Na młodzież oddziałują zupełnie inne treści niż na świeżo upieczonych rodziców czy osoby w wieku średnim. Strategia różni się w zależności od tego, czy firma oferuje usługi dla nastolatków, dorosłych czy emerytów. Dzięki temu wizerunek marki jest bardziej spójny, co przyczynia się do zwiększenia jej rozpoznawalności.
Koniec z utartymi schematami!
Żeby stworzyć dobry slogan, należy również wiedzieć, czego powinno się unikać. Lepiej zrezygnować z najbardziej wyświechtanych zwrotów i popularnych przymiotników w najwyższym stopniu. Innymi słowy – przed stworzeniem dobrego hasła najpierw warto zapoznać się z dotychczasowym dorobkiem konkurencji. Potem wystarczy już tylko wymyślić coś lepszego.
Wymyślenie dobrego sloganu to zwykle proces, w którym liczy się kreatywność i doświadczenie, a tych nie brakuje członkom zespołu naszej agencji. Zapraszamy do współpracy – https://totalnareklama.pl/.