fbpx

Blog

Artykuły Zalety reklam z dibondu

Zalety reklam z dibondu

Reklamy z dibondu otaczają nas zewsząd w każdym centrum miasta. Z tego tworzywa najczęściej wytwarza się kasetony reklamowe. Są jedną z najbardziej powszechnych form reklamy zewnętrznej – często określa się je mianem bardziej nowoczesnych szyldów. Co decyduje o tak powszechnym wykorzystaniu dibondu?

Właściwości dibondu

Mianem dibondu określa się płytę kompozytową składającą się z kilku warstw aluminium, pomiędzy którymi znajduje się rdzeń polietylenowy. Taka budowa nadaje jej wysoką trwałość oraz jednoczesną plastyczność. Dibond odznacza się lepszą wytrzymałością niż blacha aluminiowa. Wysoka sztywność sprawia, że nie poddaje się działaniu wiatru. Do tego jest odporny na liczne szkodliwe czynniki zewnętrzne jak deszcz, śnieg czy zabrudzenia. Umieszczone na nim grafiki nie blakną nawet przy długotrwałej ekspozycji na promienie słoneczne. Dibond posiada jeszcze jedną ważną zaletę – może być wykorzystywany na wiele różnych sposobów. Korzystają z niego nie tylko firmy szukające sposobu na reklamę, ale również artyści czy różnego rodzaju instytucje.

Odpowiednia prezentacja

Za wyborem dibondu przemawia wysoka estetyka takiego rozwiązania. Ten materiał odznacza się gładkością, dzięki czemu wydrukowane na nim grafiki prezentują się realistycznie. Spójność powierzchni pozwala również uniknąć osadzania się zabrudzeń, dzięki czemu wydruk na dłużej zachowuje swoją oryginalną kolorystykę. Dibond jest równie odporny na działanie rdzy. To tworzywo poddaje się różnym przekształceniom – można wycinać z niego dowolne kształty, wybierając jednocześnie reklamę w różnych rozmiarach. Istnieje możliwość zadrukowania go przy użyciu takich technik jak druk cyfrowy, sitodruk czy oklejenie przy użyciu folii. Zleceniodawca decyduje również o grubości wyrobu oraz sposobie jego wykończenia – matowym lub na wysoki połysk. Dla lepszego wyróżnienia reklamy poleca się zamontowanie diod typu LED.

Przykłady użycia dibondu w reklamie

Dibond służy przede wszystkim do wytwarzania kasetonów reklamowych – jedno- albo dwustronnych. Poddaje się zginaniu, dlatego można wykonać z niego stojak i inne przestrzenne formy reklamy. To tworzywo doskonale nadaje się również do zabudowania elewacji. Stosowany jest również w reklamie wewnętrznej jako materiał do stawiania ścianek działowych czy ustanowienia tła dla stoiska targowego. Coraz częściej, za względu na niską wagę płyt wykonanych z dibondu, wykorzystuje się je również do zabudowy samochodów.