Totalna Reklama - Agencja Reklamy Warszawa

ZADZWOŃ DO NAS

+48 882 921 041

Wyślij wiadomość

biuro@totalnareklama.pl

Godziny otwarcia

Pon. – Pt.: 09:00 – 17:00

Jak dobrać i zaprojektować odpowiednie logo dla firmy?

Wymyślenie firmowego logo tylko pozornie jest prostą pracą. Paradoksalnie najmniej trudności z jego wymyśleniem mają osoby całkowicie pozbawione jakiejkolwiek wyobraźni artystycznej. Łatwo się jednak domyślić, jak mizerne są to efekty pracy – logo jest zazwyczaj…
Home » Artykuły » Jak dobrać i zaprojektować odpowiednie logo dla firmy?
Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors

Jak dobrać i zaprojektować odpowiednie logo dla firmy?

Wymyślenie firmowego logo tylko pozornie jest prostą pracą. Paradoksalnie najmniej trudności z jego wymyśleniem mają osoby całkowicie pozbawione jakiejkolwiek wyobraźni artystycznej.

Łatwo się jednak domyślić, jak mizerne są to efekty pracy – logo jest zazwyczaj nieczytelne oraz mało oryginalne, a w najlepszym wypadku po prostu brzydkie.

Dlatego wymyślenie logo warto zlecić profesjonaliście. Oczywiście to klient decyduje o tym, jak będzie ono ostatecznie wyglądać, niemniej jednak wykonaniem prac projektowych powinien zająć się specjalista, oczywiście w oparciu o podstawowe wytyczne otrzymane od klienta. A powinny one dotyczyć przede wszystkim dwóch rzeczy: branży, w której działa firma oraz kształtu logo (sam sygnet, sam logotyp, sygnet + logotyp). Kwestia kształtu logo może się zmieniać trakcie prac projektowych, jednakże otrzymane informacje z pewnością pomogą projektantowi w ustaleniu podstawowego kształtu wykonywanego projektu.

Najważniejszymi narzędziami, jakimi projektant się posługuje, są wyobraźnia, ołówek oraz czysta kartka. To z ich pomocą odbywa się najważniejsza część prac projektowych, trwająca czasami kilka dni lub nawet dłużej. Największa trudność polega w tym przypadku na pogodzeniu ze sobą spójności przekazu, jaką powinno nieść ze sobą dobre logo, z jego nieskomplikowaną, ale jednocześnie charakterystyczną, unikalną formą. Nieprzypadkowo największe marki mają bardzo proste logo – czasami jest to po prostu nazwa firmy przedstawiona w określony sposób. Nieprzypadkowo również wystarczy raz na nie popatrzeć, żeby zapamiętać, do kogo ono należy – zadbali o to prawdziwi specjaliści w dziedzinie projektowania graficznego.

Dobre logo jest prawdopodobnie najważniejszym elementem wchodzącym w skład identyfikacji wizualnej firmy. To ono znajduje się na stronie internetowej, firmowej dokumentacji czy w jakichkolwiek materiałach reklamowych, a stamtąd trafia do świadomości potencjalnych klientów. Sukces firmy zależy m.in. od tego, jak długo jej logo utrzyma się ono w świadomości klientów i na jakich zasadach znajdzie się w tej świadomości. Dlatego nie warto na nim oszczędzać, tylko zlecić jego wykonanie doświadczonemu profesjonaliście.

Powiązane artykuły

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Targi reklamowe to świetna okazja na promowanie swojej firmy, wiąże się to jednak z przygotowaniem stoiska, ulotek, broszur, a także panelu typu roll-up. A ten, wbrew pozorom, nie jest tylko "nieważnym tłem". Roll-up to pierwsza rzecz, którą zauważa Twój klient, ważne...

Matowa folia – szybki sposób na metamorfozę samochodu

Matowa folia – szybki sposób na metamorfozę samochodu

Kupiłeś używane auto ze względu na jego atrakcyjną cenę i stan, jednak nie jest w Twoim wymarzonym kolorze? To był dobry wybór, bo przecież kolor da się zmienić. Jak? Oczywiście folią! Jasne, możesz pomalować samochód nowym lakierem, ale czy na pewno jest to dobry...

Jaki odcień folii do przyciemniania szyb wybrać?

Jaki odcień folii do przyciemniania szyb wybrać?

Przyciemnienie szyb w aucie to zabieg, który całkowicie zmienia jego wygląd, jednak  oprócz walorów estetycznych, ma również  dużo praktycznych zastosowań. Istnieje wiele odcieni folii do przyciemniania szyb i ważne jest, aby wybrać taki, który dostosowany będzie do...