Totalna Reklama - Agencja Reklamy Warszawa

ZADZWOŃ DO NAS

+48 882 921 041

Wyślij wiadomość

biuro@totalnareklama.pl

Godziny otwarcia

Pon. – Pt.: 09:00 – 17:00

Czy dobre logo wpływa na sukces na rynku?

Posiadanie dobrego logo jest kwestią kluczową dla każdej firmy, także tej działającej na niewielkim, lokalnym ryku. Oczywiście nawet najlepsze logo nie zastąpi wysokiego standardu oferowanych usług czy dobrej współpracy z klientami oraz kontrahentami, jednakże jego…
Home » Artykuły » Czy dobre logo wpływa na sukces na rynku?
Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors

Czy dobre logo wpływa na sukces na rynku?

Posiadanie dobrego logo jest kwestią kluczową dla każdej firmy, także tej działającej na niewielkim, lokalnym ryku. Oczywiście nawet najlepsze logo nie zastąpi

wysokiego standardu oferowanych usług czy dobrej współpracy z klientami oraz kontrahentami, jednakże jego nieobecność praktycznie wyklucza odniesienie sukcesu na rynku większym niż lokalny.

Dzieje się tak, ponieważ zdecydowana większość elementów wchodzących w skład identyfikacji wizualnej firmy opiera się na logo. To jego forma determinuje firmową kolorystykę, oznakowanie wnętrz, dokumentów czy środków transportu, firmową typografię, a także szatę zewnętrzną opakowań produktów lub materiałów promocyjnych. Dlatego logo musi być czytelne, charakterystyczne, łatwe do zapamiętania i w jakiś sposób, chociażby zawoalowany, odnosić się do działalności organizacji. Dzięki temu wytworzy w umyśle klienta lub kontrahenta obraz, któremu natychmiast będzie można przyporządkować konkretne cechy związane z daną firmą.

Nie trzeba być specjalistą od reklamy, żeby zauważyć, że największe firmy o globalnym zasięgu, bez względu na branżę, mają stosunkowo proste logo. Nie ma znaczenia, czy mowa o potentatach z branży spożywczej, sportowej, elektronicznej czy rozrywkowej – raz zarejestrowane logo połączone z odpowiednim przekazem zostaje zapamiętane. Jego najważniejszy cel, czyli trafienie do świadomości odbiorcy, jest osiągnięty. Dzieje się tak, ponieważ ludzki mózg o wiele szybciej zapamięta jakąś informację, jeżeli jest tylko opakowana w odpowiedni sposób. Logo jest po prostu opakowaniem kluczowych informacji o organizacji. Informacji, które dotyczą istnienia organizacji i prowadzenia przez nią określonego rodzaju działalności.

Dlatego tak ważne jest wykonanie logo przez profesjonalistę, który nie tylko wymyśli oraz połączy odpowiednią typografię wraz z kolorystyką, ale również zrobi to na tyle dobrze, że logo natychmiast zostanie pozytywnie zapamiętane. Owszem, czasami zdarzają się spektakularne porażki, jednakże prawie zawsze dotyczą one organizacji działających lokalnie, a co za tym idzie, korzystających z usług specjalistów o niezbyt dużym doświadczeniu, oferujących swoje usługi w podejrzanie niskich, okazyjnych cenach.

Poza tym logo samo w sobie stanowi bardzo efektywne narzędzie marketingowe. Doskonale wiedzą o tym te firmy, które postawiły w swojej strategii reklamowej na odpowiedni storytelling. W tym ujęciu znajdujące się na danym produkcie logo jest również jednym z głównych elementów storytellingu, co ma wymierne, finansowe korzyści. Nie jest tajemnicą, że odpowiedni znaczek na obudowie lub opakowaniu produktu potrafi automatycznie podnieść jego wartość o kilkadziesiąt procent. I nie ma dla klienta znaczenia, że za tę samą cenę można zakupić produkt o lepszych parametrach czy właściwościach, skoro nie znajdzie się na nim pożądane logo.

Powiązane artykuły

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Targi reklamowe to świetna okazja na promowanie swojej firmy, wiąże się to jednak z przygotowaniem stoiska, ulotek, broszur, a także panelu typu roll-up. A ten, wbrew pozorom, nie jest tylko "nieważnym tłem". Roll-up to pierwsza rzecz, którą zauważa Twój klient, ważne...

Matowa folia – szybki sposób na metamorfozę samochodu

Matowa folia – szybki sposób na metamorfozę samochodu

Kupiłeś używane auto ze względu na jego atrakcyjną cenę i stan, jednak nie jest w Twoim wymarzonym kolorze? To był dobry wybór, bo przecież kolor da się zmienić. Jak? Oczywiście folią! Jasne, możesz pomalować samochód nowym lakierem, ale czy na pewno jest to dobry...

Jaki odcień folii do przyciemniania szyb wybrać?

Jaki odcień folii do przyciemniania szyb wybrać?

Przyciemnienie szyb w aucie to zabieg, który całkowicie zmienia jego wygląd, jednak  oprócz walorów estetycznych, ma również  dużo praktycznych zastosowań. Istnieje wiele odcieni folii do przyciemniania szyb i ważne jest, aby wybrać taki, który dostosowany będzie do...