biuro@totalnareklama.pl
882 921 041, 505 439 624

Czy dobre logo wpływa na sukces na rynku?

Posiadanie dobrego logo jest kwestią kluczową dla każdej firmy, także tej działającej na niewielkim, lokalnym ryku. Oczywiście nawet najlepsze logo nie zastąpi

wysokiego standardu oferowanych usług czy dobrej współpracy z klientami oraz kontrahentami, jednakże jego nieobecność praktycznie wyklucza odniesienie sukcesu na rynku większym niż lokalny.

Dzieje się tak, ponieważ zdecydowana większość elementów wchodzących w skład identyfikacji wizualnej firmy opiera się na logo. To jego forma determinuje firmową kolorystykę, oznakowanie wnętrz, dokumentów czy środków transportu, firmową typografię, a także szatę zewnętrzną opakowań produktów lub materiałów promocyjnych. Dlatego logo musi być czytelne, charakterystyczne, łatwe do zapamiętania i w jakiś sposób, chociażby zawoalowany, odnosić się do działalności organizacji. Dzięki temu wytworzy w umyśle klienta lub kontrahenta obraz, któremu natychmiast będzie można przyporządkować konkretne cechy związane z daną firmą.

Nie trzeba być specjalistą od reklamy, żeby zauważyć, że największe firmy o globalnym zasięgu, bez względu na branżę, mają stosunkowo proste logo. Nie ma znaczenia, czy mowa o potentatach z branży spożywczej, sportowej, elektronicznej czy rozrywkowej – raz zarejestrowane logo połączone z odpowiednim przekazem zostaje zapamiętane. Jego najważniejszy cel, czyli trafienie do świadomości odbiorcy, jest osiągnięty. Dzieje się tak, ponieważ ludzki mózg o wiele szybciej zapamięta jakąś informację, jeżeli jest tylko opakowana w odpowiedni sposób. Logo jest po prostu opakowaniem kluczowych informacji o organizacji. Informacji, które dotyczą istnienia organizacji i prowadzenia przez nią określonego rodzaju działalności.

Dlatego tak ważne jest wykonanie logo przez profesjonalistę, który nie tylko wymyśli oraz połączy odpowiednią typografię wraz z kolorystyką, ale również zrobi to na tyle dobrze, że logo natychmiast zostanie pozytywnie zapamiętane. Owszem, czasami zdarzają się spektakularne porażki, jednakże prawie zawsze dotyczą one organizacji działających lokalnie, a co za tym idzie, korzystających z usług specjalistów o niezbyt dużym doświadczeniu, oferujących swoje usługi w podejrzanie niskich, okazyjnych cenach.

Poza tym logo samo w sobie stanowi bardzo efektywne narzędzie marketingowe. Doskonale wiedzą o tym te firmy, które postawiły w swojej strategii reklamowej na odpowiedni storytelling. W tym ujęciu znajdujące się na danym produkcie logo jest również jednym z głównych elementów storytellingu, co ma wymierne, finansowe korzyści. Nie jest tajemnicą, że odpowiedni znaczek na obudowie lub opakowaniu produktu potrafi automatycznie podnieść jego wartość o kilkadziesiąt procent. I nie ma dla klienta znaczenia, że za tę samą cenę można zakupić produkt o lepszych parametrach czy właściwościach, skoro nie znajdzie się na nim pożądane logo.

Comments are closed.