Slider 1 preload Slider 2 preload Slider 3 preload

Jak dobrać i zaprojektować odpowiednie logo dla firmy?

Wymyślenie firmowego logo tylko pozornie jest prostą pracą. Paradoksalnie najmniej trudności z jego wymyśleniem mają osoby całkowicie pozbawione jakiejkolwiek wyobraźni artystycznej. Łatwo się jednak domyślić, jak mizerne są to efekty pracy – logo jest zazwyczaj…
Home » Artykuły » Jak dobrać i zaprojektować odpowiednie logo dla firmy?
Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors

Jak dobrać i zaprojektować odpowiednie logo dla firmy?

Wymyślenie firmowego logo tylko pozornie jest prostą pracą. Paradoksalnie najmniej trudności z jego wymyśleniem mają osoby całkowicie pozbawione jakiejkolwiek wyobraźni artystycznej.

Łatwo się jednak domyślić, jak mizerne są to efekty pracy – logo jest zazwyczaj nieczytelne oraz mało oryginalne, a w najlepszym wypadku po prostu brzydkie.

Dlatego wymyślenie logo warto zlecić profesjonaliście. Oczywiście to klient decyduje o tym, jak będzie ono ostatecznie wyglądać, niemniej jednak wykonaniem prac projektowych powinien zająć się specjalista, oczywiście w oparciu o podstawowe wytyczne otrzymane od klienta. A powinny one dotyczyć przede wszystkim dwóch rzeczy: branży, w której działa firma oraz kształtu logo (sam sygnet, sam logotyp, sygnet + logotyp). Kwestia kształtu logo może się zmieniać trakcie prac projektowych, jednakże otrzymane informacje z pewnością pomogą projektantowi w ustaleniu podstawowego kształtu wykonywanego projektu.

Najważniejszymi narzędziami, jakimi projektant się posługuje, są wyobraźnia, ołówek oraz czysta kartka. To z ich pomocą odbywa się najważniejsza część prac projektowych, trwająca czasami kilka dni lub nawet dłużej. Największa trudność polega w tym przypadku na pogodzeniu ze sobą spójności przekazu, jaką powinno nieść ze sobą dobre logo, z jego nieskomplikowaną, ale jednocześnie charakterystyczną, unikalną formą. Nieprzypadkowo największe marki mają bardzo proste logo – czasami jest to po prostu nazwa firmy przedstawiona w określony sposób. Nieprzypadkowo również wystarczy raz na nie popatrzeć, żeby zapamiętać, do kogo ono należy – zadbali o to prawdziwi specjaliści w dziedzinie projektowania graficznego.

Dobre logo jest prawdopodobnie najważniejszym elementem wchodzącym w skład identyfikacji wizualnej firmy. To ono znajduje się na stronie internetowej, firmowej dokumentacji czy w jakichkolwiek materiałach reklamowych, a stamtąd trafia do świadomości potencjalnych klientów. Sukces firmy zależy m.in. od tego, jak długo jej logo utrzyma się ono w świadomości klientów i na jakich zasadach znajdzie się w tej świadomości. Dlatego nie warto na nim oszczędzać, tylko zlecić jego wykonanie doświadczonemu profesjonaliście.

Powiązane artykuły

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Targi reklamowe to świetna okazja na promowanie swojej firmy, wiąże się to jednak z przygotowaniem stoiska, ulotek, broszur, a także panelu typu roll-up. A ten, wbrew pozorom, nie jest tylko "nieważnym tłem". Roll-up to pierwsza rzecz, którą zauważa Twój klient, ważne...