Witacze to charakterystyczne konstrukcje ustawione przy wjeździe do miasta lub innej miejscowości. Ich głównym zadaniem jest
poinformowanie kierowców o tym, przez jakie miejsce aktualnie przejeżdżają. Oprócz funkcji informacyjnej, witacze mogą stanowić świetny element promocji miasta, regionu lub firmy. Dlatego niezwykle istotne jest, aby były zaprojektowane w oryginalny sposób, miały zapadającą w pamięć kolorystykę oraz by żaden element nie zakłócał odbioru całości.
Istnieje kilka zasad, które powinny być przestrzegane przez projektantów tworzących takie konstrukcje. Ważne jest, aby kierowca, przejeżdżając obok witacza, z łatwością był w stanie go zauważyć i odczytać znajdujący się tam tekst. Z tego względu witacze przyjmują nietypowe i różnorodne formy. Do najpopularniejszych należą banery, tablice i billboardy. Nie ma dokładnych zasad dotyczących tworzenia najlepszych form witaczy.
Dobra plansza powitalna to taka, która nie jest przepełniona niepotrzebnymi informacjami. Najlepiej, aby nie były to więcej niż 2 krótkie zdania lub równoważniki zdań. Na przeczytanie całej treści powinno się przeznaczyć nie więcej niż 3 sekundy. Niekiedy witacze zawierają informacje o liczbie mieszkańców danego miasta, atrakcjach turystycznych wartych odwiedzenia lub o miastach partnerskich. Oprócz tekstu można zaprezentować herb lub inne elementy pozwalające na wizualną identyfikację (na przykład logo firmy). Jeśli chodzi o dobór typografii – sugerowane są raczej fonty bezszeryfowe, ponieważ odczytanie zapisanego w ten sposób tekstu jest łatwiejsze i wymaga mniej czasu.