Totalna Reklama - Agencja Reklamy Warszawa

ZADZWOŃ DO NAS

+48 505 439 624

Wyślij wiadomość

biuro@totalnareklama.pl

Godziny otwarcia

Pon. – Pt.: 09:00 – 17:00

Co to jest księga znaku

Od dobrego grafika tworzącego logo lub logotyp dla klienta wymaga się, by w trakcie realizowania zlecenia umiał stworzyć niepowtarzalny, użyteczny i atrakcyjny wizualnie projekt. Nie każdy jednak potrafi wyobrazić sobie dzieło umieszczone na różnych produktach…
Home » Artykuły » Co to jest księga znaku
Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors

Co to jest księga znaku

Od dobrego grafika tworzącego logo lub logotyp dla klienta wymaga się, by w trakcie realizowania zlecenia umiał stworzyć niepowtarzalny, użyteczny i atrakcyjny wizualnie projekt.

Nie każdy jednak potrafi wyobrazić sobie dzieło umieszczone na różnych produktach i w wielu formach, część zastosowań może umknąć uwadze klienta. Dlatego tak ważne jest stworzenie księgi znaku. Jest to zbiór wytycznych dotyczących powstałego symbolu. Grafik opisuje jego znaczenie, budowę, omawia kolory oraz zasady prawidłowego stosowania.

Księgi znaku nie mają ściśle określonego wyglądu czy zestawu cech. Z reguły należy odpowiedzieć w niej na pytania dotyczące genezy powstania logo, opisać konstrukcję, dobór elementów typograficznych oraz kolorystyki, omówić kwestie skalowalności i zawrzeć sugestie dotyczące doboru teł podczas używania projektu. Warto także przewidzieć błędy, które w przyszłości mogą zostać popełnione i zamieścić ich wytłumaczenie. Należy również uczulić klienta na ostrożną zmianę proporcji znaku oraz kolorystyki: zasugerować unikanie wybranych kolorów, które na pewno nie poprawią wizerunku logo, omówić techniki dodawania cieni do projektu. Dzięki temu pewne jest, że nawet osoby, które nie miały do czynienia z projektowaniem graficznym, będą w stanie korzystać z symbolu.

Księga znaku to nie tylko propozycja użycia projektu, ale także zbiór zasad, które muszą być bezwzględnie przestrzegane dla dobra reprezentowanej firmy. Dzięki nim zostaną zachowane: harmonia, spójność i jednorodność wizualna.

Powiązane artykuły

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Targi reklamowe to świetna okazja na promowanie swojej firmy, wiąże się to jednak z przygotowaniem stoiska, ulotek, broszur, a także panelu typu roll-up. A ten, wbrew pozorom, nie jest tylko "nieważnym tłem". Roll-up to pierwsza rzecz, którą zauważa Twój klient, ważne...

Matowa folia – szybki sposób na metamorfozę samochodu

Matowa folia – szybki sposób na metamorfozę samochodu

Kupiłeś używane auto ze względu na jego atrakcyjną cenę i stan, jednak nie jest w Twoim wymarzonym kolorze? To był dobry wybór, bo przecież kolor da się zmienić. Jak? Oczywiście folią! Jasne, możesz pomalować samochód nowym lakierem, ale czy na pewno jest to dobry...

Jaki odcień folii do przyciemniania szyb wybrać?

Jaki odcień folii do przyciemniania szyb wybrać?

Przyciemnienie szyb w aucie to zabieg, który całkowicie zmienia jego wygląd, jednak  oprócz walorów estetycznych, ma również  dużo praktycznych zastosowań. Istnieje wiele odcieni folii do przyciemniania szyb i ważne jest, aby wybrać taki, który dostosowany będzie do...