Totalna Reklama - Agencja Reklamy Warszawa

ZADZWOŃ DO NAS

+48 505 439 624

Wyślij wiadomość

biuro@totalnareklama.pl

Godziny otwarcia

Pon. – Pt.: 09:00 – 17:00

Co to jest layout?

Layout jest terminem określającym układ graficzny. Nazwa to wykorzystywana jest w szeroko rozumianej produkcji reklamowej, informatyce, a przede wszystkim w poligrafii. O layoucie możemy mówić w odniesieniu do tradycyjnych nośników reklamowych takich jak ulotka reklamowa…
Home » Artykuły » Co to jest layout?
Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors

Co to jest layout?

Layout jest terminem określającym układ graficzny. Nazwa to wykorzystywana jest w szeroko rozumianej produkcji reklamowej, informatyce, a przede wszystkim

w poligrafii. O layoucie możemy mówić w odniesieniu do tradycyjnych nośników reklamowych takich jak ulotka reklamowa czy plakat, a także w odniesieniu do układu strony internetowej. Pojęcie początkowo związane było z klasycznym DTP, to znaczy komputerowym przygotowaniem do druku głównie czasopism lub książek. Obecnie odnosi się również do dokumentów elektronicznych.

Zaprojektowanie odpowiedniej strony internetowej to kluczowa sprawa, jeśli chodzi o wizerunek firmy w internecie. Warto zadbać o to by była ona efektowna, ale też przyjazna użytkownikom. Pożądana strona firmowa powinna być funkcjonalna, ułatwiająca znalezienie poszukiwanych informacji w intuicyjny sposób a przede wszystkim przejrzysta. Zadbać o to możemy, wybierając odpowiedni layout, czyli szablon naszej strony internetowej.

W praktyce ustalenie layoutu polega głównie na wyborze fontów, kolorów, orientacji tekstu czy kompozycji poszczególnych treści na stronie internetowej, takich jak reklamy, zdjęcia czy zakładki. Technologie internetowe, które pozwalają wykonać layout to między innymi SWF, HTML czy CSS.

Co ważne, dobrze dobrany layout, wykorzystujący elementy wizerunkowe danej marki, może tworzyć razem z pozostałymi nośnikami informacji spójną całość, a tym samym być jednym z wyznaczników identyfikacji wizualnej.

Powiązane artykuły

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Targi reklamowe to świetna okazja na promowanie swojej firmy, wiąże się to jednak z przygotowaniem stoiska, ulotek, broszur, a także panelu typu roll-up. A ten, wbrew pozorom, nie jest tylko "nieważnym tłem". Roll-up to pierwsza rzecz, którą zauważa Twój klient, ważne...

Matowa folia – szybki sposób na metamorfozę samochodu

Matowa folia – szybki sposób na metamorfozę samochodu

Kupiłeś używane auto ze względu na jego atrakcyjną cenę i stan, jednak nie jest w Twoim wymarzonym kolorze? To był dobry wybór, bo przecież kolor da się zmienić. Jak? Oczywiście folią! Jasne, możesz pomalować samochód nowym lakierem, ale czy na pewno jest to dobry...

Jaki odcień folii do przyciemniania szyb wybrać?

Jaki odcień folii do przyciemniania szyb wybrać?

Przyciemnienie szyb w aucie to zabieg, który całkowicie zmienia jego wygląd, jednak  oprócz walorów estetycznych, ma również  dużo praktycznych zastosowań. Istnieje wiele odcieni folii do przyciemniania szyb i ważne jest, aby wybrać taki, który dostosowany będzie do...