biuro@totalnareklama.pl
882 921 041, 505 439 624

Czym jest mapping?

Reklama zewnętrzna to przede wszystkim wielkopowierzchniowe środki przekazu, jakimi są znane nam tablice na budynkach czy billboardy przy autostradzie. Coraz więcej marek sięga jednak po nowoczesne i niestandardowe formy reklamy outdoorowej. Mapping jest

jednym z takich przykładów. To obraz w wersji trójwymiarowej, rzucany na ważny lub reprezentacyjny budynek. Może to być np. urząd miasta, budynek o znaczeniu historycznym czy nowoczesny wieżowiec.

Zupełnie nowe spojrzenie

Stworzenie wizualizacji, która ozdobi budynek, to praca wymagająca precyzji i doskonałego poznania całej budowli. Chodzi przede wszystkim o architektonikę, czyli wszystkie najdrobniejsze elementy znajdujące się w fasadzie. Cechy bryły, wzniesienia i zagłębienia, miejsca, kształty na jej poszczególnych powierzchniach, to w jaki sposób tworzą one cienie – wszystko to ma istotne znaczenie dla stworzenia idealnego graficznego obrazu, które pokryje zwyczajny biurowiec i nada mu niezwykłego charakteru.

Jak wygląda pokaz projekcji 3D?

Zastosowanie mappingu daje wiele możliwości na zaskoczenie widza. W przykładowej projekcji pierwszy etap to pokazanie budynku takim, jaki jest lub dodanie kilku modyfikacji dekoracyjnych, które wzbudzą miłe skojarzenia. Następnie szybkie przejście do dynamicznych wydarzeń – przykładowo na oczach obserwatorów budynek ulega zniszczeniu, przybiera futurystyczny wygląd lub zostaje oświetlony ciekawą wizualizacją. Interesującym pomysłem jest mapa 3D, która pokazuje, jak dany budynek wyglądał wcześniej, np. w zamierzchłych czasach. Dla utrwalenia przekazu w podświadomości widzów, ostatnie sekundy prezentacji przeznacza się na wyświetlenie krótkiego spotu reklamowego.

Dlaczego opłaca się skorzystać?

Mapping to nowoczesna i w zasadzie wciąż mało wykorzystywana forma reklamy zewnętrznej. Pewne jest natomiast, że zapada ona w pamięci odbiorców. Jest nietypowa i rzadko spotykana, dzięki czemu stanowi swego rodzaju widowisko. Za pomocą mappingu trafiamy do dość określonej grupy odbiorców, która uczestniczy w wydarzeniu o danym charakterze lub zasięgu. Dzięki użyciu nowoczesnych technologii taka projekcja robi wrażenie na widzach i pozwala oddziaływać na ich emocje, co jest jedną z najskuteczniejszych technik reklamy. Co więcej, zafascynowany odbiorca nie omieszka podzielić się swoimi wrażeniami z innymi – ten sposób marka zyskuje rozgłos.

Comments are closed.