CMS, czyli system zarządzania treścią, jest narzędziem wyjątkowo wygodnym i przydatnym dla firm prowadzących własną stronę WWW.
Rosnąca popularność reklamy realizowanej drogą internetową oraz pozytywne efekty, jakie przynosi posiadanie strony internetowej sprawiają, że coraz więcej firm decyduje się na taką formę promocji. Dzięki temu zyskują one szansę na znaczące zwiększenie grona potencjalnych odbiorców.
Rola strony WWW
Niektóre firmy potrzebują strony internetowej w roli wizytówki. Oznacza to, że w serwisie zamieszczone zostają wyłącznie informacje o charakterze działalności, czasami również szczegóły oferty, galeria zdjęć i dane kontaktowe. Są to treści niezmienne, dlatego też możliwość późniejszego wprowadzania modyfikacji nie jest konieczna dla właścicieli strony.
Coraz więcej przedsiębiorstw skupia się jednak na stworzeniu aktywnej strony WWW, która obok treści podstawowych zawierałaby również aktualności, ciekawe artykuły, nowe odsłony produktów, czy propozycje ich zastosowania. Każde dodanie treści przez informatyka wiąże się jednak z dodatkowym nakładem czasowym oraz finansowym.
Dlatego też do usprawnienia całego procesu stosuje się system oprogramowania CMS. Zawarte w nim rozbudowane formularze i moduły pozwalają sprawnie dodawać treści na stronę WWW, w wybranych i określonych uprzednio zakładkach. Co ważne, nie jest do tego celu konieczna znajomości kodów informatycznych. Dzięki temu, zarówno pliki graficzne, jak i treści, mogą znaleźć się na stronie bez konieczności uiszczenia dodatkowej opłaty za pracę informatyka i kilkudniowego oczekiwania na aktualizację. CMS to narzędzie bardzo wygodne dla tych firm, które rzeczywiście decydują się aktywnie korzystać ze swojej strony internetowej i na bieżąco modyfikować zamieszczone na niej treści.