Totalna Reklama - Agencja Reklamy Warszawa

ZADZWOŃ DO NAS

+48 505 439 624

Wyślij wiadomość

biuro@totalnareklama.pl

Godziny otwarcia

Pon. – Pt.: 09:00 – 17:00

Dlaczego reklamy z retuszem są tak skuteczne?

Trudno znaleźć prawdziwą przyczynę skuteczności plakatów oraz filmów reklamowych z wszelkiej maści wyretuszowanymi celebrytami w roli głównej. Najprostsze wytłumaczenie może być oparte o łacińską maksymę „Mundus vult decipi, ergo decipiatur”, której autorem jest prawdopodobnie Gajusz…
Home » Artykuły » Dlaczego reklamy z retuszem są tak skuteczne?
Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors

Dlaczego reklamy z retuszem są tak skuteczne?

Trudno znaleźć prawdziwą przyczynę skuteczności plakatów oraz filmów reklamowych z wszelkiej maści wyretuszowanymi celebrytami w roli głównej.

Najprostsze wytłumaczenie może być oparte o łacińską maksymę „Mundus vult decipi, ergo decipiatur”, której autorem jest prawdopodobnie Gajusz Petroniusz, rzymski polityk, poeta i filozof. Oznacza ona, w dość swobodnym tłumaczeniu „Świat pragnie oszustw, więc niech będzie oszukiwany”.

Po prostu odbiorcy tego typu treści doskonale zdają sobie sprawę z nierealnego wyglądu bohaterów reklamy, mimo tego wcale nie są na nie odporni. Naukowcy uważają, że najważniejszymi przyczynami takiego zachowania są dwa psychologiczne mechanizmy: teoria „ja idealnego” oraz teoria prototypów.

Pierwszy mechanizm polega, w bardzo dużym uproszczeniu, na podświadomym dążeniu do jakiegoś ideału siebie samego. Owo dążenie przejawia się praktycznie w każdym aspekcie życia i jest głównym, jeżeli nie najważniejszym, motorem działania, dzięki któremu każdy człowiek stawia sobie kolejne, nawet niewielkie cele i do nich dąży. Występująca w reklamie gwiazda czy celebryta jest w pewnym sensie ucieleśnieniem takiego ideału, w tym wypadku czysto estetycznego, prezentującego środki lub sposoby, dzięki którym ten ideał zostaje osiągnięty.

Teoria prototypów traktuje dla odmiany o tym, że mózg o wiele łatwiej przetwarza obrazy regularne, pozbawione unikatowych właściwości, tak idealne, że aż uśrednione. A obraz łatwiej przetworzony, w tym wypadku wyretuszowany ze wszystkich możliwych nieregularności, wywołuje w mózgu pozytywne emocje. I nawet fakt, że każdy doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że reklamy przedstawiają wyidealizowany obraz, nie zmniejszy ich skuteczności.

Powiązane artykuły

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Targi reklamowe to świetna okazja na promowanie swojej firmy, wiąże się to jednak z przygotowaniem stoiska, ulotek, broszur, a także panelu typu roll-up. A ten, wbrew pozorom, nie jest tylko "nieważnym tłem". Roll-up to pierwsza rzecz, którą zauważa Twój klient, ważne...

Matowa folia – szybki sposób na metamorfozę samochodu

Matowa folia – szybki sposób na metamorfozę samochodu

Kupiłeś używane auto ze względu na jego atrakcyjną cenę i stan, jednak nie jest w Twoim wymarzonym kolorze? To był dobry wybór, bo przecież kolor da się zmienić. Jak? Oczywiście folią! Jasne, możesz pomalować samochód nowym lakierem, ale czy na pewno jest to dobry...

Jaki odcień folii do przyciemniania szyb wybrać?

Jaki odcień folii do przyciemniania szyb wybrać?

Przyciemnienie szyb w aucie to zabieg, który całkowicie zmienia jego wygląd, jednak  oprócz walorów estetycznych, ma również  dużo praktycznych zastosowań. Istnieje wiele odcieni folii do przyciemniania szyb i ważne jest, aby wybrać taki, który dostosowany będzie do...