Profesjonalnie zaprojektowana etykieta świadczy o wysokiej jakości produktu. Dlatego każdego przedsiębiorstwo powinno dbać o to, aby jego wyroby dobrze się prezentowały. Podpowiadamy, w jaki sposób należy zaprojektować etykietę, która cieszy oko, a przede wszystkim zachęca do kupna.
Co należy umieścić na etykiecie?
Znane przysłowie mówi, że nie należy oceniać książki po okładce. Jednak większość klientów to wzrokowcy, którzy przy wyborze produktu kierują się tym, co jest na nim napisane. Producenci muszą być świadomi tego faktu. Pierwszym krokiem podczas tworzenia projektu etykiety jest ustalenie, jakie informacje powinny się na niej znaleźć. W niektórych branżach prawo wymaga podania wielu szczegółów, w innych można ograniczyć się do absolutnych podstaw. Pod uwagę należy wziąć również to, czy etykieta jest jedyną formą zewnętrznego oznakowania produktu, czy też może więcej informacji można umieścić również na opakowaniu.
Wybór odpowiedniej techniki nadruku i materiału
Istotnym czynnikiem jest zdecydowanie się na taką metodę znakowania, która jest dostosowana do wymogów określonych artykułów. Dotyczy to na przykład produktów znajdujących się w wilgoci. Etykieta nie może utracić swoich właściwości, zarówno jeśli chodzi o wygląd, jak i o wytrzymałość. Stosowanie materiałów wysokiej jakości w połączeniu z użyciem dopasowanej techniki druku pozwoli uzyskać najlepszy efekt, czyli etykietę, która jest jednocześnie estetyczna i odporna na uszkodzenia.
Zrób odpowiednie wrażenie
Każdy kolor wzbudza określone skojarzenia. Należy o tym wiedzieć, aby kierować do swoich klientów świadomy przekaz. W tym celu wystarczy poczytać o psychologii kolorów. Sposobem na to, aby zainteresować odbiorcę, jest również spersonalizowanie etykiety. Można tego dokonać poprzez stworzenie serii etykiet, z których każda będzie zawierać inne hasło reklamowe, dostosowane do konkretnej grupy odbiorców.
Nowoczesne rozwiązania
Niekiedy etykieta to za mało, aby producent zdołał umieścić wszystkie istotne informacje. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na umieszczenie kodu QR na swoich produktach. Taki kod wystarczy zeskanować, korzystając z telefonu, aby zostać odesłanym na stronę docelową produktu. Jak zachęcić do tego klientów? Jednym ze sprawdzonych sposobów jest zaoferowanie bonusu lub zniżki, które będą dostępne jedynie po zeskanowaniu.