W celu przekazania odbiorcom odpowiednich informacji firmy korzystają z różnych nośników. Klasycznym narzędziem stosowanym w celach promocyjnych jest ulotka. Nieco rzadziej spotykamy się z broszurami. Czym te dwie formy reklamy różnią się od siebie?
Czym jest ulotka?
Ulotka to wciąż jedno z najchętniej wybieranych narzędzi reklamowych. Odznacza się wysoką skutecznością i jednocześnie niskimi kosztami produkcji, dlatego wręcza się ją klientom masowym. Żeby przyciągnąć uwagę odbiorców, należy zadbać o to, aby ulotka wyglądała interesująco i oryginalnie, a jednocześnie zawierała wszystkie niezbędne informacje. Często pierwszym krokiem podczas tworzenia projektu jest dokładne ustalenie profilu potencjalnych odbiorców. Wszystko po to, aby inwestycja przyniosła oczekiwany efekt. Żeby zachęcić przechodniów do wzięcia ulotki, można wykorzystać ją jako kupon rabatowy. Stwarza to możliwość sprawdzenia tego, czy ta forma reklamy przynosi rzeczywisty efekt w postaci zwiększenia sprzedaży – wystarczy policzyć, ilu klientów skorzystało ze zniżki.
Folder – pomiędzy ulotką a broszurą
Żeby określić, czym jest broszura, trzeba najpierw zaznajomić się z pojęciem folderu. W poligrafii jest to pojedynczy arkusz papieru złożony jednokrotnie, a więc składający się z co najmniej czterech stron. To rozwiązanie poleca się wtedy, gdy niewielka ulotka to za mało na przekazanie klientom wszystkich informacji. Foldery, pomimo tego, że składają się z kilku stron, mogą być zwięzłe, a możliwość ich złożenia stwarza ciekawe rozwiązania w zakresie projektu. Zarówno ulotka, jak i folder mają raczej jednorazowy charakter.
Broszura do obszerniejszej reklamy
Spośród tych trzech nośników reklamowych to właśnie broszura odznacza się największą objętością, a także trwałością. Tworzy się ją z kilku folderów połączonych razem. Jest przeznaczona do wielokrotnego przeglądania, dlatego służy jako uniwersalne medium do szczegółowego zaprezentowania oferty firmy. Na kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu stronach klienci znajdują wszelkie interesujące ich informacje. Broszura może być również odpowiednikiem internetowego FAQ, czyli zbiorem odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Z którego rozwiązania skorzystać?
Wybór pomiędzy ulotką, folderem a broszurą zależy od celu, jaki chce osiągnąć dana firma. Ulotki zazwyczaj doskonale służą jako reklama wydarzeń i okazji, takich jak otwarcie nowego sklepu czy wprowadzenie dużej promocji. Z kolei folder i broszura mogą odgrywać również istotną rolę w kształtowaniu wizerunku danej marki. Niezależnie od tego, który rodzaj przekazu reklamowego chcesz wykorzystać w swojej kampanii, nasza agencja służy wsparcie w zakresie projektu i druku materiałów – druk plakatów.