Pomimo rosnącego znaczenia mediów społecznościowych niektóre tradycyjne sposoby reklamy są dalej skuteczne. Dotyczy to na przykład plakatów – ciekawie zaprojektowany afisz przyciąga wzrok, dzięki czemu wydarzenie cieszy się popularnością.
Dlatego stworzenie plakatu warto zlecić ekspertom (druk plakatów). Poniżej prezentujemy kanon złotych zasad, jakimi należy kierować się podczas tworzenia projektu.
Akcja – komunikacja
Plakat służy temu, aby przekazywać pewne informacje. Jego projekt powinien zatem prezentować najważniejsze z nich w czytelny sposób. Na pewno należy uwzględnić nazwę wydarzenia, datę i miejsce jego odbycia się, a także cenę biletów, jeśli tylko wejście jest płatne. Warto wspomnieć o atrakcjach czy znanych osobach, które uświetnią dany event. Wreszcie należy określić, dla kogo została przygotowana impreza – dzieci, nastolatków, a może dorosłych? W projekcie plakatu powinno się również uwzględnić informacje na temat możliwości skontaktowania się z organizatorem albo poznania szczegółów przez internet. Rozmieszczenie powyższych elementów trzeba zaplanować w taki sposób, aby całość była czytelna nawet z dużej odległości.
Grafika i treść, które zachęcają
Jaki plakat przykuwa uwagę przechodniów? Taki, który się wyróżnia. Dlatego projekt powinien być przede wszystkim oryginalny. Należy zrezygnować z gotowych szablonów, które bardzo często powielają się nawet w obrębie tej samej przestrzeni publicznej. Żeby naprawdę zachęcić do wzięcia udziału w evencie, powinno się stworzyć grafikę dopasowaną do imprezy w indywidualny sposób. Sposobem na wyróżnienie plakatu może być wykorzystanie kontrastujących barw, użycie nietypowego fontu lub interesującego zdjęcia. Skutecznym chwytem jest umieszczenie lekko prowokacyjnego sloganu. Jeśli plakat ma jednocześnie promować daną markę, wówczas jego kolorystyka powinna być zgodna z identyfikacją wizualną reklamodawcy.
Format na miarę możliwości
Nie powinno się skupiać jedynie na graficznym projekcie plakatu. Należy również przemyśleć to, w jakich miejscach chce się go umieścić. Jest to ważne, ponieważ wpływa na ostrość grafiki. Wielkoformatowe plakaty mogą zdobić nawet całe fasady budynków, jednak nie powinno się umieszczać ich zbyt gęsto. Z kolei mniejsze afisze nadają się do różnych typów miejsc w przestrzeni publicznej – tablic z ogłoszeniami, supermarketów, autobusów, przejść podziemnych i innych. Rozmiar plakatu zależy również od ogólnej koncepcji danej kampanii reklamowej.