Reklama zewnętrzna to przede wszystkim wielkopowierzchniowe środki przekazu, jakimi są znane nam tablice na budynkach czy billboardy przy autostradzie. Coraz więcej marek sięga jednak po nowoczesne i niestandardowe formy reklamy outdoorowej. Mapping jest
jednym z takich przykładów. To obraz w wersji trójwymiarowej, rzucany na ważny lub reprezentacyjny budynek. Może to być np. urząd miasta, budynek o znaczeniu historycznym czy nowoczesny wieżowiec.
Zupełnie nowe spojrzenie
Stworzenie wizualizacji, która ozdobi budynek, to praca wymagająca precyzji i doskonałego poznania całej budowli. Chodzi przede wszystkim o architektonikę, czyli wszystkie najdrobniejsze elementy znajdujące się w fasadzie. Cechy bryły, wzniesienia i zagłębienia, miejsca, kształty na jej poszczególnych powierzchniach, to w jaki sposób tworzą one cienie – wszystko to ma istotne znaczenie dla stworzenia idealnego graficznego obrazu, które pokryje zwyczajny biurowiec i nada mu niezwykłego charakteru.
Jak wygląda pokaz projekcji 3D?
Zastosowanie mappingu daje wiele możliwości na zaskoczenie widza. W przykładowej projekcji pierwszy etap to pokazanie budynku takim, jaki jest lub dodanie kilku modyfikacji dekoracyjnych, które wzbudzą miłe skojarzenia. Następnie szybkie przejście do dynamicznych wydarzeń – przykładowo na oczach obserwatorów budynek ulega zniszczeniu, przybiera futurystyczny wygląd lub zostaje oświetlony ciekawą wizualizacją. Interesującym pomysłem jest mapa 3D, która pokazuje, jak dany budynek wyglądał wcześniej, np. w zamierzchłych czasach. Dla utrwalenia przekazu w podświadomości widzów, ostatnie sekundy prezentacji przeznacza się na wyświetlenie krótkiego spotu reklamowego.
Dlaczego opłaca się skorzystać?
Mapping to nowoczesna i w zasadzie wciąż mało wykorzystywana forma reklamy zewnętrznej. Pewne jest natomiast, że zapada ona w pamięci odbiorców. Jest nietypowa i rzadko spotykana, dzięki czemu stanowi swego rodzaju widowisko. Za pomocą mappingu trafiamy do dość określonej grupy odbiorców, która uczestniczy w wydarzeniu o danym charakterze lub zasięgu. Dzięki użyciu nowoczesnych technologii taka projekcja robi wrażenie na widzach i pozwala oddziaływać na ich emocje, co jest jedną z najskuteczniejszych technik reklamy. Co więcej, zafascynowany odbiorca nie omieszka podzielić się swoimi wrażeniami z innymi – ten sposób marka zyskuje rozgłos.