Logo to jeden z podstawowych elementów identyfikacji wizualnej firmy. Przy jego projektowaniu warto postawić na
ciekawy i oryginalny pomysł, dzięki czemu przypisany naszej marce symbol będzie wyróżniał się na tle innych. To z kolei zwróci uwagę na oferowaną przez nas usługę lub produkt i zwiększy szanse na sprzedaż.
Najważniejsze przy projektowaniu logo jest określenie grupy docelowej. Dopiero ustalenie potencjalnego odbiorcy naszych komunikatów pozwoli na zebranie danych, niezbędnych do rozpoczęcia projektu. Już na tym etapie warto sięgnąć po kartkę oraz ołówek i zapisać lub naszkicować wszystkie pomysły. Dzięki temu zyskamy pewność, że wraz z postępem prac nie zapomnimy o żadnym istotnym elemencie logotypu.
Projektowanie loga – o czym pamiętać?
Podczas procesu tworzenia logo należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Pierwszą z nich jest unikalność projektu. Warto szukać natchnienia w otoczeniu, jednak nie można zapominać o cienkiej granicy pomiędzy inspiracją a plagiatem. Przy projekcie graficznym takim jak logo, bardzo ważny jest również dobór kolorów. W tym przypadku słowo klucz to umiar. Najlepiej ograniczyć się do trzech barw. Jeden mocny akcent kolorystyczny, np. pod postacią czerwonego, w zupełności wystarczy. W kwestii wyboru fontu również należy działać według zasady „im mniej tym lepiej”. Dlatego należy zdecydować się na maksymalnie dwa rodzaje kroju pisma. Dzięki temu nasz projekt będzie spójny i przejrzysty. Co więcej, gotowe logo powinno składać się jedynie z niezbędnych elementów. Mając przed sobą kompletny projekt warto zastanowić się, czy któraś jego część jest zbyteczna. Jeżeli nie – nasze prace zmierzają w dobrym kierunku!
Przy projektowaniu loga można popełnić wiele błędów. Jednym z najpoważniejszych jest kopiowanie czyjegoś projektu, nawet to nieumyślne. Takie działanie nie tylko nie przyniesie zysków naszej firmie, ale może wygenerować dodatkowe koszty. Co więcej, nie należy posługiwać się gotowymi elementami ogólnodostępnych programów. Takie postępowanie może zostać odebrane jako brak profesjonalizmu. Warto unikać również ślepego podążania za trendami. To co jest modne teraz, niekoniecznie będzie modne za 10 lat, a to właśnie ponadczasowość jest jedną z najważniejszych cech dobrego logo.
Logo to jeden z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej firmy. Pod jego postacią przedsiębiorstwo zapisuje się w świadomości klientów. To także jeden z czynników wpływających na decyzje konsumenckie. Przecież logotypy wielkich marek zna każdy z nas i to właśnie po ich produkty sięgamy najczęściej.