Targi branżowe to doskonała okazja na zrealizowanie kilku zamierzeń dla rozwoju marki. Stąd też wzięło się angielskie określenie – trade show marketing. Jak sprawić, aby reklama w czasie targów branżowych była rzeczywiście skuteczna?
Dlaczego warto?
Zadbanie o właściwą promocję stoiska reklamowego jest istotne z dwóch ważnych powodów. Po pierwsze, na targach pojawiają się klienci, którzy są rzeczywiście zainteresowani daną branżą. Po drugie, bez odpowiedniego przygotowania i bez stworzenia oryginalnej koncepcji stanowisko może nie wyróżniać się niczym specjalnym na tle dziesiątek innych. Dlatego należy zrobić wszystko, aby przyciągnąć wstępnie zainteresowanych odbiorców.
Miejsce i estetyka stanowiska
Najpierw należy ustalić kilka istotnych szczegółów. W jakim miejscu znajdzie się stanowisko? Jeżeli blisko głównych atrakcji, to warto nieco oddzielić i wyciszyć je od reszty, na przykład za pomocą specjalnych ścianek. Wystawcy umiejscowieni na obrzeżach mogą pomyśleć o alternatywnych atrakcjach, które przyciągną odbiorców. Kolejny krok to ustalenie wyglądu stoiska. Jego kolorystyka powinna odpowiadać firmowej kolorystyce, żeby wzmocnić identyfikację wizualną danej marki. W ten sposób klient nie pomyli jej z żadną inną. Warto sięgnąć po żywe, zdecydowane barwy.
Zachęta dla klienta
Podstawą jest umożliwienie klientowi łatwej lokalizacji. Prawdziwa klasyka gatunku, jeśli chodzi o materiały reklamowe, to banery wskazujące drogę albo ulotki z niewielką mapką. Jednak samo wskazanie drogi nie wystarczy. Odbiorcy zdecydowanie częściej podchodzą do tych stanowisk, które zachęcają ich do odwiedzin. Polecane atrakcje to konkursy, degustacja, pokazy czy warsztaty.
Reklama mniejszego formatu
Targi branżowe to okazja do tego, aby profesjonalnie się zaprezentować. Ulotki to nieco za mało – prawdziwym asem w rękawie są foldery wypełnione wysokiej jakości zdjęciami oraz szczegółami na temat oferty. Przyda się jeszcze wizytówka wręczana na koniec w celu ułatwienia kontaktu lub na początku, aby zaprosić do odwiedzenia stoiska.
Większe formy promocji
Dobra reklama to taka, która się wyróżnia. Taki efekt zapewniają nośniki reklamowe o nieco większych gabarytach. Banery pozwolą dotrzeć klientom na miejsce oraz podkreślą status danej marki. Meble reklamowe wzmocnią identyfikację wizualną. Odpowiednim tłem dla stanowiska są z kolei ścianki reklamowe, natomiast lady posłużą do tego, aby umieścić na nich mniejsze formy reklamy, jak na przykład ulotki czy gadżety promocyjne.