Reklama outdoorowa króluje w miejskiej przestrzeni. To wielkoformatowe billboardy przy ruchliwych trasach, plakaty zawieszane na słupach, mieniące się neonami światła uliczne. Formy reklamy zewnętrznej są różne, podobnie jak jej cele. Niekiedy reklama przekazuje określoną informację (np. podaje cenę lub wskazuje drogę), innym razem sprawia, że odbiorcy szybciej i lepiej identyfikują daną markę.
Wybór reklamy outdoorowej zawsze idzie w parze z tym, co w danej kampanii jest najważniejsze. Przyjrzyjmy się dokładniej temu, między jakimi rodzajami outdooru mogą wybierać specjaliści od marketingu.
Billboardy
Powierzchnie przypominające duże tablice ogłoszeń to najczęściej spotykana reklama zewnętrzna. Widzimy je zwłaszcza wtedy, gdy jedziemy ruchliwą trasą. Przekaz na billboardzie intryguje, przykuwa uwagę i zapada w pamięci odbiorcy. Powinien być łatwy do zapamiętania, kolorowy, wyróżniający się na tle przestrzeni. W końcu odbiorca, mknący w samochodzie, ma dosłownie chwilę by zapoznać się z treścią billboardu.
Reklama w komunikacji miejskiej
Podczas jazdy pociągiem, autobusem czy tramwajem wiele osób lubi obserwować otoczenie. Wszystko wskazuje na to, że reklama umieszczona właśnie w takim miejscu zostanie przeczytana do końca. Reklama w komunikacji to także rozwiązanie dla firm, które chcą pozyskać odbiorców lokalnych. Wystarczy umieścić przekaz w pojazdach poruszających się na terenie miasta, regionu lub województwa, w którym działa przedsiębiorstwo.
Ekrany LCD
Może zamiast plakatu wybrać bardziej nowoczesną wersję reklamy – wyświetlanej na ekranie LCD? Jak podkreślają specjaliści, reklama ta zawdzięcza swoją skuteczność miejscu występowania. W końcu ekrany LCD są obecne tam, gdzie potencjalni odbiorcy są naprawdę obecni. Kawiarnie, poczekalnie, salony fryzjerskie, autobusy oraz pociągi – w każdym z tych miejsc musimy zatrzymać się na chwilę i szukamy sposobu na dostarczenie sobie rozrywki. Wiszący na ścianie ekran staje się wtedy najlepszym wabikiem dla naszej uwagi. Skupienie odbiorcy sprawia, że reklamodawca może bardziej rozbudować przekaz swojej reklamy. Ekran LCD jest nośnikiem reklam, które są bogatsze w treść od tych znajdujących się na billboardach.
Przekaz w bankomatach
Ten rodzaj reklamy jest dość nowy, lecz jego zalety są oczywiste. Po pierwsze, reklamy w bankomatach realnie angażują odbiorcę – podczas wypłacania pieniędzy nasz wzrok jest cały czas utkwiony w ekranie. Interaktywność przekazu dodatkowo zwiększa szansę na sukces reklamy.