Folia posiada wielorakie zastosowanie w świecie reklamy – służy głównie do tworzenia nośników outdoorowych, takich jak kasetony, billboardy, szyldy czy tablice reklamowe. Niektórych używa się do reklamy na samochodach, innych – do projektowania wystaw. Jakie rodzaje folii wyróżnia się w świecie marketingu?
Folia monomeryczna
Najbardziej podstawowy rodzaj folii, do tego w najbardziej atrakcyjnej cenie. Nadaje się do oklejania płaskich powierzchni. To okleina samoprzylepna, łatwa w montażu i dopasowaniu do określonych wymagań. Do wyboru są folie monomeryczne na krótki, średni oraz długi okres użytkowania. Główne obszary zastosowania to tablice reklamowe, dla których podkładem jest blacha, płyta kompozytowa typu dibond, pleksi lub płyta PVC. Do tego naklejki oraz sztywne zabudowy samochodów. Jako warstwę ochronną można zastosować laminat, chyba że wydruk ma miejsce przy użyciu druku solwentowego.
Folia polimerowa
Drugi najczęściej stosowany rodzaj folii samoprzylepnej. Przeznaczona do lekko wypukłych powierzchni. Posiada zastosowanie średnio- lub długookresowe. Posiada podobne zastosowanie co folia monomeryczna, jednak jest zdecydowanie bardziej wytrzymała. Wykorzystuje się ją do tych samych nośników reklamowych, które mają posłużyć przez dłuższy czas lub są narażone na szkodliwe czynniki – długie i intensywne eksploatowanie, wilgoć czy promienie słoneczne. Folia polimerowa wytrzyma nawet do siedmiu lat.
Folia wylewana
To zdecydowanie najdroższy, ale też najbardziej innowacyjny rodzaj folii. Wylewa się ją wraz z klejem kanalikowym, który zapewnia całej konstrukcji wysoką stabilność. Jest niezwykle wytrzymała i plastyczna, może być stosowana do nierównych powierzchni, wklęsłości, przetłoczeń czy profilowań. Można ją wylewać na płaskie elementy, jeśli tylko zależy nam na wysokiej jakości i trwałości koloru do nawet dziesięciu lat. Najbardziej charakterystyczne wykorzystanie folii wylewanej w reklamie to całościowe oklejanie pojazdów. Aplikacja tego rodzaju folii powinna być dokonana przez fachowca z odpowiednim doświadczeniem.
Folia One Way Vision
Idealna do powierzchni transparentnych, takich jak wystawy sklepowe, okna lokali gastronomicznych czy szyby w środkach komunikacji. Nie powoduje zaciemnienia wnętrza, jedynie w niewielkim stopniu ogranicza promienie słoneczne, jakie dostają się do środka. Jej wewnętrzna struktura przypomina plaster miodu, choć poszczególne rodzaje folii OWV różnią się swoją budową, a zatem również i przeznaczeniem. Zobacz, jak wykorzystujemy ją, tworząc reklamy na samochodach – oklejanie samochodów.