biuro@totalnareklama.pl
882 921 041, 505 439 624

Reklama internetowa

Obecnie Internet jest obok telewizji najbardziej znaczącą przestrzenią reklamową. Coraz więcej przedsiębiorców przeznacza swoje marketingowe budżety na reklamę sieciową, rezygnując przy tym z reklam znanych nam jako tradycyjne. Jak zatem powinien reklamować się współczesny przedsiębiorca?

W sieci istnieje wiele kanałów komunikacyjnych, mniej lub bardziej odpowiednich dla poszczególnych branż. Z pewnością inny sposób promocji w internecie podejmą małe lokalne firmy, a inny duże znane koncerny. Inaczej też rzecz będzie wyglądała, gdy chcemy dotrzeć do zwykłych użytkowników, a inaczej kiedy naszymi klientami są inne firmy. Przedstawię zatem kilka podstawowych kanałów komunikacji z Twoimi obecnymi, jak i potencjalnymi klientami.

Mailing – może się wydawać, że jest to metoda już przestarzała. Nic bardziej mylnego. Owszem, obecnie rozsyłanie SPAMu do tysięcy użytkowników skrzynek pocztowych nie przyniesie nam zbyt dużego efektu (może wręcz zniechęcić klienta). Co należy zrobić? Przede wszystkim, nigdy nie wysyłaj maili reklamowych do klientów, którzy nie wyrazili na to zgody (np. dokonali zakupu, ale nie zapisali się do newslettera). Po drugie – przełam schematy – postaraj się aby Twój mail był jak najmniej podobny do standardowego maila reklamowego. Napisz treść w sposób niecodzienny, interesujący i zabawny. Czy to sprawi, że internauta kupi Twój produkt? Raczej nie. Nie o to w tym chodzi. Z pewnością jednak wywoła u potencjalnego klienta pozytywne emocje, które błyskawicznie zostaną skojarzone z Twoją marką – postaw na kontakt.

Reklamy w wyszukiwarkach – znane pod popularnym hasłem „adwordsy”. Linki sponsorowane oraz reklamy zamieszczone na innych stronach internetowych to doskonały sposób, aby szybko ściągnąć internautów na swoją stronę. AdWords daje nam możliwość dotarcia do użytkowników zainteresowanych tematami, wokół których oscyluje Twoja marka. Przykładowo, jeśli sprzedajesz opony – dzięki kampanii w AdWords Twoja reklama wyświetli się na portalach poświęconych samochodom i motoryzacji. Korzystając z remarketingu możesz kierować swoje bannery na użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę lecz nie dokonali zakupu (są w trakcie podejmowania decyzji zakupowej), co umożliwia odzyskanie utraconego klienta.

Social media – czyli czy sprzedaż przez Facebooka naprawdę istnieje? Z pewnością tak, jednak nie jest odpowiednim kanałem sprzedażowym dla każdej branży. Jeśli sprzedajesz koszulki, to facebook’owy post z promocyjną ceną zamieszczony o odpowiedniej godzinie przyczyni się do wzrostu liczby zakupów na Twoim portalu. Co jednak jeśli przykładowo świadczysz usługi typu HR dla innych firm? Wykorzystaj wówczas kanał komunikacji jakim są social media do budowania pozytywnych relacji z klientami oraz publikacji aktualnych i ciekawych treści dotyczących nie tylko Twojej firmy, ale też branży. Przedstaw się jako ekspert i zdobywaj zaufanie swoich klientów, spraw aby to Twoje posty były czytane jako informatory o tym, co dzieje się w branży. Oczywiście nie musisz ograniczać się do Facebooka. Użyj Twittera, jeśli zależy Ci na krótkiej i błyskawicznej komunikacji, wypróbuj Pinteresta jeśli chcesz graficznie prezentować swoje produkty, z kolei jeśli chciałbyś podjąć merytoryczną dyskusję branżową – zajrzyj na GoldenLine lub LinkedIn.

Jednak najważniejszym elementem Twojej reklamy internetowej jest właśnie Twoja strona www. Nie pozwól, aby nic się na niej nie działo – bądź aktywny. Aktualizuj swoją treść i dołóż wszelkich starań, aby strona była wygodna i przejrzysta dla użytkowników. Niech droga, jaką przebywa użytkownik od wyboru produktu do jego zakupu będzie jak najprostsza. Zastanów się, czy nie warto zacząć prowadzić firmowego bloga, aby nawiązać bliższą interakcję z użytkownikami i poznać ich osobiste opinie o Twoich produktach czy usługach. Za pomocą Google Analytics możesz śledzić ruch na stronie. Dzięki temu szybko dowiesz się, gdzie użytkownicy zaglądają najchętniej i będziesz mógł wyciągnąć z tego wnioski.

Przedstawione powyżej metody to tylko podstawa tego, co możesz zrobić dla swojej reklamy w internecie. Możliwości jest wiele i z pewnością uda Ci się dobrać coś odpowiedniego dla swojej branży i zasięgu działalności.

 

Autor
Monika Chmielewska
ma Anhor Sp.j.

Comments are closed.