fbpx

Blog

Artykuły Perswazyjna funkcja plakatu reklamowego
plakaty reklamowe

Perswazyjna funkcja plakatu reklamowego

Świat reklamy to świat perswazji i dążenia do tego, aby przekonać klienta do skorzystania z oferty. Duże znaczenie ma środek przekazu. Plakat to jedno z najbardziej uniwersalnych narzędzi, dzięki któremu każda reklama może się udać. Wystarczy zadbać o odpowiedni projekt tego nośnika, a przede wszystkim o przekonujący i atrakcyjny język wiadomości.

Jak stworzyć odpowiedni przekaz reklamowy?

Treść plakatu powinna spełniać kilka wymogów. W pierwszej kolejności musi przyciągać wzrok odbiorcy. Pomoże w tym krótki a chwytliwy slogan napisany dużymi literami. Następnie należy zadbać o to, aby tekst był użyteczny. Musi on dostarczać czytającemu wszystkich niezbędnych informacji. Jeżeli zatem plakat ma promować określone wydarzenie, to należy zadbać o umieszczenie szczegółów, takich jak miejsce, data i godzina odbycia się eventu. Warto dodać informacje pozwalające na skontaktowanie się z daną firmą, jak na przykład numer telefonu czy adres strony internetowej. Perswazyjna moc plakatu, jeśli chodzi o tekst, polega przede wszystkim na przedstawieniu korzyści, jakie zyska klient, który zdecyduje się na daną ofertę.

Więcej niż same słowa

Plakat daje tę przewagę nad czysto tekstowymi formami reklamy, że pozwala na wykorzystanie grafiki. Obrazy oddziałują na wyobraźnię odbiorcy, stąd bierze się ich perswazyjny charakter. Odpowiednio dobrane grafiki przyciągają wzrok i są tematycznie dopasowane do danego plakatu. Przy projekcie graficznym warto wziąć pod uwagę również ostatnie trendy. Dzięki temu reklama odznacza się aktualnym designem, co pozytywnie wpływa na ocenę odbiorców.

Każdy element ma znaczenie

Należy pamiętać, że elementy graficzne niosą ze sobą określone znaczenie. Odnosi się to do kształtów, linii, kolorów itd. Dużą rolę odgrywa kompozycja i ruch. Tych wszystkich elementów można użyć do wzmocnienia przekazu reklamowego. Przykładowo, firma chcąca zdobyć uwagę młodszych klientów powinna zdecydować się na wyrazistą kolorystykę, zdecydowane linie i nietypowe kształty. Natomiast marka kierująca swoje produkty do osób starszych częściej wybiera stonowane barwy i regularne formy.

Zabawa z symboliką

Trzeba również pamiętać o tym, że plakat jest formą sztuki. Umieszczenie na nim elementów, które wzbudzają pozytywne konotacje czy zabawne skojarzenia, jest niczym zachęcenie do wzięcia udziału w grze. Zadaniem odbiorcy jest tutaj rozszyfrowanie tego, co autor plakatu chciał przekazać. Taka reklama na pewno zostanie zapamiętana na dłużej.