Przy wyborze teczki firmowej warto pamiętać o kilku ważnych kwestiach.
Przede wszystkim firmowa teczka powinna w równym stopniu spełniać swoją najważniejszą rolę, czyli być opakowaniem dla oferty,
jak i stanowić swego rodzaju produkt reklamowy. Wielu klientów traktuje teczki wyłącznie jako nośnik reklamy, co jest błędnym podejściem. Owszem, nie ma żadnych przeciwwskazań do tego, żeby umieścić na niej kilka informacji marketingowych. Bardzo ważne jednak jest, aby treści reklamowe znajdujące się na teczce nie dominowały nad jej zawartością. Dlatego na pierwszej stronie powinno się umieszczać logo firmy w otoczeniu firmowej kolorystyki, ale nie ofertę. Ta powinna się znaleźć we wnętrzu opakowania. Treści reklamowe można umieścić z tyłu teczki, przy czym powinny być one graficznie dopasowane do firmowych kolorów.
W odniesieniu do teczki padło wcześniej słowo „opakowanie”. Teczka właśnie tym jest – opakowaniem na materiały, które znajdą się wewnątrz niej. Nie ma znaczenia, czy mamy do czynienia z firmową teczką ofertową, promocyjną lub na dokumenty. Musi być ona wykonana z dobrego oraz wytrzymałego materiału, chociażby dlatego, że w późniejszym czasie będzie wykorzystywana do różnych celów, innych niż pierwotne. Dlatego teczka musi po prostu dobrze wyglądać i jak najdłużej zachowywać swój pożądany kształt. Dzięki temu będzie spełniać swoją rolę na długo po tym, jak oferta lub dokumenty, które się w niej oryginalnie znalazły, ulegną zdezaktualizowaniu.
Takie elementy jak staranny wydruk, elegancki wygląd czy wzmocnienie powierzchni lakierem lub warstwą ochronną z tworzywa sztucznego są oczywiste, niemniej jednak warto również pamiętać o bardziej prozaicznych kwestiach. Przede wszystkim na pierwszej stronie teczki nie powinniśmy umieszczać danych kontaktowych – te powinny się znaleźć w wizytówce umieszczonej w jej wnętrzu lub zostać wydrukowane na skrzydełku. Poza tym nie warto zaśmiecać powierzchni teczki niepotrzebnymi grafikami. Wiedzą o tym projektanci w dużych firmach lub korporacjach, którzy stawiają na minimalizm. Słusznie przy tym wnioskują, że najważniejsza w przypadku każdej firmowej teczki jest jej zawartość, zaś pierwsza strona powinna zachęcać do otwarcia, a nie przytłaczać nadmiarem kształtów oraz kolorów.
Dlatego jeżeli jesteście Państwo zainteresowani zaprojektowaniem oraz wydrukowaniem firmowej teczki, zapraszamy do skorzystania z naszych usług.