Logo jest kluczowym czynnikiem, mającym wpływ na rozpoznawalność firmy. Stanowi najważniejszy element spójnej i estetycznej identyfikacji wizualnej.
Dobrze zaprojektowany logotyp zwraca uwagę i zapada w pamięć, czasem wystarczy do tego prosty zabieg typograficzny – nie jest konieczne utworzenie osobnego znaku graficznego. Znakomity przykład stanowią rozpoznawalne na całym świecie marki takie jak: Coca Cola, Nokia, Disney, Ikea etc. W większości przypadków skuteczną identyfikację marki umożliwia nawet pojedyncza litera.
O użyteczności logotypu przesądza możliwość zastosowania go na wszelkich materiałach promocyjnych, reklamowych oraz biurowych. Należy pamiętać, że powinno być ono użyteczne dla wszelkich nośników i rozmaitych formatów. Powinno prezentować się równie dobrze na papierze firmowym, wielkoformatowym billboardzie i na stronie internetowej.
Dobrze zaprojektowany logotyp sprosta próbie czasu i będzie dobrą reklamą firmy przez wiele lat. Prawidłowe wykonanie gwarantuje pełną funkcjonalność, dlatego też warto powierzyć to zadanie profesjonaliście. Wówczas będziemy mieć pewność, że pozytywnie wpłynie ono na rozpoznawalność naszej marki.