Istnieje wiele metod zwiększających jakość i wytrzymałość wydruków. Do jednych z najczęściej wybieranych należy laminowanie. Czym charakteryzuje się ta metoda wykańczania, a także kiedy warto ją stosować?
Laminowanie – w jakim celu?
Laminat nawet ze zwykłej kartki papieru czyni wydruk odporny na uszkodzenia, plamy, rozdarcie, a także utratę koloru. Dzięki temu można zabezpieczyć go również przed blaknięciem. Poza tym laminowanie niesie ze sobą wiele innych korzyści, w tym zwiększenie nasycenia barw, wyróżnienie druku oraz zapewnienie mu o odporności na ścieranie i wilgoć. Produkt końcowy nabiera również bardziej ekskluzywnego wyglądu, dlatego laminowanie poleca się głównie do wykańczania broszur, folderów i innych wydruków, których głównym zastosowaniem jest jak najlepsze zaprezentowanie oferty firmy.
Czy tylko do papieru?
Laminat jest stosowany również do zabezpieczenia innych typów reklamy, w tym głównie na płaskich powierzchniach. Można go użyć na przykład do zabezpieczenia billboardu czy reklamy na samochodzie. W przypadku nośników marketingowych, jakie znajdują się na zewnątrz, odpowiednie zabezpieczenie odgrywa kluczową rolę. Wyróżnia się kilka metod laminacji, w tym stałą, płynną, a także wykonywaną na ciepło lub na zimno. Wybór odpowiedniej techniki zależy głównie od typu laminowanej powierzchni. Ten sposób zabezpieczenia wykorzystuje się także do archiwizacji starych dokumentów. Zastosowanie laminatu jest bardzo szerokie, dlatego przed podjęciem decyzji o jego użyciu na szerszą skalę, warto skonsultować się z przedstawicielami danej agencji marketingowej lub drukarni.
Czy to się opłaca?
Choć pokrycie reklamy laminatem wiąże się z dodatkowymi kosztami, to takie rozwiązanie jest opłacalne, jako że pozwala stworzyć lepszy wizerunek marki w oczach klientów. Laminowanie nie zajmuje zbyt wiele czasu. Dzięki niemu materiały reklamowe przykuwają uwagę odbiorców. Laminowanie należy do najbardziej atrakcyjnych pod względem ceny metod zabezpieczania wydruku. Warto jednak pamiętać o tym, że tego typu zadanie trzeba powierzyć wykonawcom mającym odpowiednie doświadczenie i wiedzę w tej dziedzinie. Tylko w ten sposób efekt będzie odpowiadał oczekiwaniom. Warto zdecydować się na usługi sprawdzonej drukarni lub agencji marketingowej współpracującej z profesjonalistami.