Czy to się opłaci? Jak i kiedy będę mógł zweryfikować, czy reklama pomogła w zwiększeniu obrotów mojej firmy?
Co, jeżeli nie przyniesie oczekiwanego skutku? – te pytania padają najczęściej z ust przedsiębiorców, którzy chcą zacząć reklamować swojego towary czy usługi.
Mamy dobrą i złą wiadomość – nigdy w stu procentach nie da się przewidzieć, czy reklama się zwróci, wydawanie pieniędzy na ten cel zawsze więc związane będzie z ryzykiem. Ale z drugiej strony, powierzając się w ręce profesjonalistów, można mieć niemal stuprocentową pewność, że takie działania w przyszłości zaprocentują.
Znawcy rynku są w stanie skroić reklamę idealnie pod oczekiwania i zasobności portfela zleceniodawcy. I choć wzrost (lub jego brak) sprzedaży niekoniecznie musi wskazywać jednoznacznie na sprawczą siłę promocji (lub jej brak), bo zależy też m.in. od koniunktury na rynku czy cen, to obserwując uważnie dane, można wysnuć wiele ważnych wniosków.
Ale już reklamując się w nowoczesnych mediach, głównie w internecie, możemy mieć niemal natychmiastową odpowiedź, czy ten sposób dotarcia do klienta spotkał się z jego zainteresowaniem.
Jest jeszcze jedna, niezwykle istotna sprawa – nawet jeżeli zainwestowane w reklamę środki się nie zwrócą w postaci gotówki, mogą zaowocować w przyszłości, wpływając m.in. na rozpoznawalność marki.