Trwałość nadruków reklamowych zależy przede wszystkim od rodzaju materiału, na którym zostały umieszczone, a także od technik ich wykonania oraz rodzaju użytego atramentu lub farby.
Nadruki na długopisach są zazwyczaj bardzo trwałe, bez względu na technikę ich wykonania czy materiały, z jakich długopis jest wykonany – przyjmuje się, że prędzej długopis ulegnie awarii, niż straci znajdujący się na jego korpusie nadruk.
Nadruki na większości kubków, zarówno ceramicznych, jak i metalowych, nie znikną nawet podczas mycia w zmywarce, chociaż niektóre techniki zdobienia (sublimacja, nadruk termozmienny) z pewnością źle zniosą długotrwały wpływ ciepłej wody i środków czyszczących.
Nadruki reklamowe na t-shirtach, bluzach czy innych elementach garderoby prędzej czy później ulegną niewielkiemu zanikowi, jednakże pranie tego typu ubrań w maksymalnej temperaturze 40°C przy użyciu dobrej jakości środków piorących z pewnością przedłuży żywotność nadrukowanych reklam.
Z kolei nadruki reklamowe na samochodach dłużej zachowają swój kolor oraz fakturę, jeżeli tylko nie będą zbyt często poddawane wpływowi wody pod ciśnieniem i szczotek w myjni samochodowej.
Nadruki na flagach czy proporcach są na tyle mocne, że nie zaszkodzą im zarówno zmienne warunki atmosferyczne, jak i zanieczyszczone powietrze czy zbyt mocne słońce.
Zbyt duża ilość promieni słonecznych jest za to mocno niewskazana w przypadku ulotek czy folderów reklamowych, ponieważ kolorowe nadruki pod wpływem długotrwałej ekspozycji na działanie promieni słonecznych mają tendencję do blaknięcia.