Grafika samochodowa jest jedną z form reklamy wizualnej, zyskującą coraz więcej zwolenników. Na jej rosnąca popularność ma wpływ przede wszystkim efektywność oraz stosunkowo niska cena.
Jest bardziej skuteczna niż tradycyjne nośniki reklamy zewnętrznej, takie jak billboardy czy citylighty, ze względu na swoją mobilność. Samochód oklejony grafiką reklamową jest w ciągłym ruchu, daje szansę na dotarcie do większego grona odbiorców niż statyczny nośnik. Umożliwia pozyskanie nowych klientów, utrwalenie marki w świadomości konsumenta i ugruntowanie pozycji rynkowej.
Grafika samochodowa będzie dobrym rozwiązaniem zarówno dla dużych firm, dysponujących flotą firmowych samochodów, jak i mniejszych przedsiębiorców, posiadających jeden pojazd służbowy. Daje wręcz nieograniczone możliwości kreacji, reklama dostosowana jest do indywidualnych wymagań klienta. Grafikę założyć można na krótki czas, w celu wypromowania sezonowej promocji lub nowych usług, albo na kilka, a nawet kilkanaście miesięcy.
Na czym polega zakładanie grafiki na samochód? Pojazd oklejony zostaje specjalną folią, o trwałości zbliżonej do lakieru samochodowego. Materiał ten jest odporny na działanie czynników atmosferycznych i drobne uszkodzenia mechaniczne. Oklejenie samochodu jest procesem nieinwazyjnym, w żaden sposób nie narusza znajdującego się pod spodem właściwego lakieru. Folię aplikować można na cały pojazd lub tylko na jego wybrane elementy. Istnieje możliwość założenia grafiki samochodowej również na szyby – dzięki specjalnej strukturze folia nie ogranicza widoczności.