Folie ekonomiczne to jeden z mediów (nośników) reklamowych, wśród których dominują folie monomeryczne. Warto podkreślić,
iż ten rodzaj folii cieszy się największą popularnością pod względem częstotliwości wykorzystywania do druku. Jest on przeznaczony do krótkookresowej (przy aplikacji pionowej materiał wytrzymuje, w naszych warunkach, około 2 lat, zależnie od koloru folii, czy rodzaju powierzchni) reklamy, którą umieszcza się na płaskich powierzchniach.
Folie ekonomiczne znajdują zastosowanie zarówno do aplikacji zewnętrznych, jak i wewnętrznych, w tym do oklejania samochodów, autobusów i kontenerów. Ich popularność w dużej mierze wynika, jak sam nazwa mówi, z wyjątkowo niskiej ceny, jako że należą do najtańszego segmentu folii.
Chcąc, by służyły nam możliwie najdłużej, należy zadbać o to, by – po wykonaniu druku solwentowego – odparowały z rozpuszczalnika, co pozwoli uniknąć ryzyka odklejenia się od danej powierzchni. Warto również zabezpieczyć je odpowiednio za pomocą laminatu, tak by nie utraciły pożądanego koloru, a także nie uległy różnego rodzaju mechanicznym uszkodzeniom.
Folie ekonomiczne występują przeważnie w wersjach 80μ i 100μ oraz mogą być zarówno białe i błyszczące, jak i błyszczące i matowe. Bywają też transparentne, zaś ich klej może być trwały, usuwalny, bądź też kanalikowy. Podane cechy sprawiają, że folie ekonomiczne są bardzo praktycznym nośnikiem reklamy.