Odpowiednia promocja to klucz do osiągania wysokich wyników sprzedaży. Za pomocą reklamy informacje o ofercie producenta docierają do potencjalnego klienta. Jak sprawić, by to właśnie nasz produkt stał się wyborem konsumenta?
Jednym z najprostszych i zarazem najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do klienta jest wykorzystanie materiałów typu POS. Co kryje się za tą tajemniczą nazwą? POS to skrót od angielskiego point of sale, oznaczający materiały pełniące funkcje pomocnicze dla reklamy produktu w punkcie jego sprzedaży. To jedna z najczęściej stosowanych metod marketingowych, wykorzystująca różnego rodzaju nośniki reklamowe takie jak ulotki, foldery, broszury, katalogi, plakaty,roll-upy, makiety i wiele innych. Wymienione wcześniej elementy reklamowej komunikacji wewnątrz sklepowej można podzielić na dwa rodzaje, w zależności od surowców jakie zostały użyte do ich produkcji. Te zrobione ze szkła, plastiku lub metalu określamy jako materiały twarde. Natomiast te, których budulec stanowi papier lub karton to materiały miękkie.
Nie ulega wątpliwości, że materiały typu POS stanowią idealne narzędzie w komunikacji producenta z klientem. Wykorzystanie materiałów tego typu może stanowić wsparcie dla reklamy w środkach masowego przekazu lub w przypadku, gdy nie posiadamy wystarczającego kapitału, być dla niej alternatywą. Umieszczone w sklepie ulotki, foldery czy też stojaki przykuwają uwagę i towarzyszą klientowi aż do chwili zakupu.