Dibond jest terminem posiadającym zarówno ścisłe, jak i szerokie znaczenie.
Z jednej strony jest to wyłączna nazwa producenta zajmującego się wytwarzaniem unikatowych warstwowych płyt aluminiowych przeznaczonych do wykorzystania w reklamie oraz w aranżacji wnętrz. Przyjęło się również stosowanie określenia „dibond” przy nazewnictwie materiałów pochodzących od innych firm, które swą budową przypominają prototyp, jednak są od niego znacznie tańsze.
Czym charakteryzuje się płyta typu dibond?
Konstrukcja klasycznego dibondu składa się z zastosowanego wewnątrz rdzenia wykonanego z wytrzymałego tworzywa sztucznego. Część wierzchnią stanowi natomiast aluminiowe wykończenie. Dzięki takiemu połączeniu całość wygląda bardzo elegancko, a powierzchnia jest gładka. Tego typu materiał stwarza szerokie możliwości w doborze koloru oraz rodzaju faktury całej konstrukcji. Dzięki temu nośnik reklamy wykonany z tego tworzywa charakteryzuje się swego rodzaju elastycznością oraz swobodnym dostosowaniem do wymagań stawianych przez klienta. Wykończenie polega zazwyczaj na pokryciu powierzchni specjalnym lakierem poliestrowym.
Lekki dibond można umieścić w dowolnym miejscu, do tego jego powierzchnia jest wysoce odporna na działanie promieni UV, deszczu oraz niskich temperatur. Profesjonalnie wykonana obróbka zabezpiecza przed powstanie nieestetycznego efektu pofalowanej powierzchni.
Wykorzystanie dibondu jest dość szerokie i ma miejsce przede wszystkim podczas organizacji imprez o charakterze promocyjnym, takich jak targi czy pokazy. Stosuje się go także w produkcji zewnętrznych nośników reklamy oraz do tworzenia ekspozycji w sklepie lub do jego wyposażenia.