Posiadanie dobrego logo jest kwestią kluczową dla każdej firmy, także tej działającej na niewielkim, lokalnym ryku. Oczywiście nawet najlepsze logo nie zastąpi
wysokiego standardu oferowanych usług czy dobrej współpracy z klientami oraz kontrahentami, jednakże jego nieobecność praktycznie wyklucza odniesienie sukcesu na rynku większym niż lokalny.
Dzieje się tak, ponieważ zdecydowana większość elementów wchodzących w skład identyfikacji wizualnej firmy opiera się na logo. To jego forma determinuje firmową kolorystykę, oznakowanie wnętrz, dokumentów czy środków transportu, firmową typografię, a także szatę zewnętrzną opakowań produktów lub materiałów promocyjnych. Dlatego logo musi być czytelne, charakterystyczne, łatwe do zapamiętania i w jakiś sposób, chociażby zawoalowany, odnosić się do działalności organizacji. Dzięki temu wytworzy w umyśle klienta lub kontrahenta obraz, któremu natychmiast będzie można przyporządkować konkretne cechy związane z daną firmą.
Nie trzeba być specjalistą od reklamy, żeby zauważyć, że największe firmy o globalnym zasięgu, bez względu na branżę, mają stosunkowo proste logo. Nie ma znaczenia, czy mowa o potentatach z branży spożywczej, sportowej, elektronicznej czy rozrywkowej – raz zarejestrowane logo połączone z odpowiednim przekazem zostaje zapamiętane. Jego najważniejszy cel, czyli trafienie do świadomości odbiorcy, jest osiągnięty. Dzieje się tak, ponieważ ludzki mózg o wiele szybciej zapamięta jakąś informację, jeżeli jest tylko opakowana w odpowiedni sposób. Logo jest po prostu opakowaniem kluczowych informacji o organizacji. Informacji, które dotyczą istnienia organizacji i prowadzenia przez nią określonego rodzaju działalności.
Dlatego tak ważne jest wykonanie logo przez profesjonalistę, który nie tylko wymyśli oraz połączy odpowiednią typografię wraz z kolorystyką, ale również zrobi to na tyle dobrze, że logo natychmiast zostanie pozytywnie zapamiętane. Owszem, czasami zdarzają się spektakularne porażki, jednakże prawie zawsze dotyczą one organizacji działających lokalnie, a co za tym idzie, korzystających z usług specjalistów o niezbyt dużym doświadczeniu, oferujących swoje usługi w podejrzanie niskich, okazyjnych cenach.
Poza tym logo samo w sobie stanowi bardzo efektywne narzędzie marketingowe. Doskonale wiedzą o tym te firmy, które postawiły w swojej strategii reklamowej na odpowiedni storytelling. W tym ujęciu znajdujące się na danym produkcie logo jest również jednym z głównych elementów storytellingu, co ma wymierne, finansowe korzyści. Nie jest tajemnicą, że odpowiedni znaczek na obudowie lub opakowaniu produktu potrafi automatycznie podnieść jego wartość o kilkadziesiąt procent. I nie ma dla klienta znaczenia, że za tę samą cenę można zakupić produkt o lepszych parametrach czy właściwościach, skoro nie znajdzie się na nim pożądane logo.