Projektowanie skutecznych plakatów reklamowych rządzi się określonymi prawami. Tylko dobry projekt przyniesie oczekiwany rezultat. Ze względu na natłok informacji, jaki otacza nas w dzisiejszym świecie, estetyczne i czytelne formy komunikacji z odbiorcami stają się szczególnie potrzebne. Żeby stworzyć dobry plakat do reklamy, warto wiedzieć, czego należy unikać.
Niedopasowana kolorystyka
Kolory na plakacie mogą być nieodpowiednie z dwóch powodów – braku spójności z identyfikacją wizualną reklamodawcy lub źle wybranej kolorystyki. Należy tak dobierać paletę barw, aby zgadzała się ona z kolorami danej marki, firmy czy organizacji. Gdy czcionka i tło stanowią kontrast, wówczas tekst jest bardziej czytelny, a sam plakat automatycznie przykuwa uwagę.
Zła kompozycja
Zwykły przechodzień na zapoznanie się z plakatem ma zazwyczaj kilka sekund i jedynie skrawek swej uwagi. Dobry afisz powinien od razu przekazywać najważniejsze informacje. Odbiorca w pierwszej kolejności kieruje wzrok na środek plakatu, potem bada górne rogi (lewy i prawy), a na końcu patrzy na to, co znajduje się na dole. Najważniejsze informacje warto umieszczać na środku lub po lewej stronie.
Nieczytelność
Plakat powinien być jak najbardziej przyjazny w odbiorze dla potencjalnych klientów. Warto celować w minimalizm. Unikanie zbyt dużej liczby elementów skutkuje większą przejrzystością. W ten sposób odbiorcy zapamiętują kluczowe informacje. Font powinien być prosty i bez ozdobników. Należy zadbać o jego odpowiednią wielkość, tak aby odczytywać tekst nawet z daleka. Pomiędzy literami i wyrazami muszą znaleźć się odpowiednie odstępy. Przekaz ma być również dostosowany do grupy docelowej odbiorców.
Brak wyróżnika
Budynki, ściany z ogłoszeniami i inne elementy przestrzeni publicznej aż uginają się pod naporem różnego rodzaju reklam i ogłoszeń. Dlatego nieumieszczenie charakterystycznej grafiki lub chwytliwego hasła stanowi jeden z głównych grzechów osób, które zajmują się projektowaniem plakatów. Pod żadnym pozorem nie należy wzorować się na pomysłach konkurencji.
Upodabnianie do innych nośników
Plakat, zwłaszcza ten wielkoformatowy, ma być tworzony według własnej specyfiki. Nie jest to ani ulotka, ani folder reklamowy. Liczy się wyrazistość i skuteczne przekazanie najważniejszych informacji. Plakat ma również zapadać w pamięć. Jeśli nie mamy doświadczenia w projektowaniu skutecznych form reklamowych, lepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom, takim jak my – https://totalnareklama.pl/druk-plakatow/.