Folia do samochodu to popularnie stosowany sposób na zmianę lakieru oraz zabezpieczenie karoserii przed różnymi uszkodzeniami.
W przypadku zastosowania folii samochodowej jedynie w celach ochronnych, korzysta się z produktów specjalnie ku temu dedykowanych, czyli charakteryzujących się bezbarwnością oraz zwiększonymi standardami zabezpieczającymi. Z kolei folia do oklejania reklamowego to świetny sposób na zabezpieczenie powierzchni pojazdu i zapewnienie odpowiedniej promocji w jednym.
Przed czym chroni folia reklamowa?
Zabezpieczenia samochodu za pomocą folii posiada zalety w postaci małej inwazyjności, niskich kosztów oraz wytrzymałości. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości cienkiej folii, zabezpieczenie nie jest prawie w ogóle widoczne na lakierze. Miejscami, które są najbardziej podatne na nabycie uszkodzeń, są maska, zderzak oraz boczne elementy pojazdu. Folia zapewnia pewną i permanentną ochronę przed uderzeniami małych części, w tym przede wszystkim drobnymi kamieniami o ostrych końcach czy śmieciami znajdującymi się na drodze. Stosując folię ochronną na powierzchni naszego samochodu, unikniemy rys i pęknięć, a także nieestetycznych plam będących wynikiem bytności insektów na jasnej karoserii. Jeżeli często wykorzystujemy nasz pojazd w warunkach leśnych, to zastosowanie folii ochronnej jest wręcz niezbędne, również dla zabezpieczenia pojazdu przed rysami powstającymi w wyniku ocierania się lakieru o gałęzie. Estetyka oraz wytrzymałość to dla reklamy znajdującej się na samochodzie dwa najważniejsze elementy, decydujące o dobrym odbiorze marki w oczach konsumentów.