Nie każda folia nadaje się do oklejenia auta. Warto o tym wiedzieć, ponieważ współczesny rynek oferuje nam wiele różnych odmian
tego produktu, przez co dosyć łatwo o pomyłkę. Wybór właściwego materiału jest jedną z najważniejszych decyzji, które należy podjąć przed przystąpieniem do oklejania auta. Ten krok decyduje bowiem o jakości przedsięwzięcia, a także wpływa na cenę za wykonanie usługi, która przy całościowych realizacjach może się wahać od poziomu około 3000 złotych, do nawet 25000 złotych.
Auto można okleić folią monomeryczną, polimerową oraz wylewaną. Pierwsza z wymienionych propozycji należy do najtańszych, a tym samym najmniej trwałych, bowiem utrzymuje się nie dłużej niż 3 lata i w dodatku tylko na płaskich powierzchniach. Okleja się nią głównie samochody dostawcze, a także wykorzystuje ją przy tworzeniu na autach reklamy krótkookresowej. Droższą opcją są folie polimerowe, które wytrzymują nawet do 7 lat. Można nimi oklejać powierzchnie płaskie, ale też nieco bardziej obłe fragmenty samochodu, takie jak dach, czy maska.
W przypadku aut o skomplikowanej konstrukcji najlepiej sprawdzą się folie wylewane, które są najlepiej przystosowane do oklejania tego typu obiektów. Ich trwałość wynosi od 6 do 12 lat, zaś zakres odporności temperaturowej waha się w przedziale – 50 °C do + 110 °C. Świetnie sprawdzają się przy oklejaniu trójwymiarowych powierzchni, a także trudnych przetłoczeń. Poza tym, umożliwiają krycie oryginalnego koloru nadwozia, tzw. zmiana koloru.