Nie jest tajemnicą, że zaprojektowanie plakatu, który jedynie przyciąga uwagę, jest zdecydowanie łatwiejsze, niż zaprojektowanie plakatu, który jest po prostu dobry. Z tego względu najlepiej zlecić to zadanie specjalistom, którzy w oparciu o własne doświadczenie i wcześniejsze projekty mogą to zrobić zdecydowanie szybciej – i zdecydowanie lepiej.
Jeżeli jednak ktoś pragnie samodzielnie zaprojektować plakat, powinien przede wszystkim skupić się na podstawowych informacjach, takich jak slogan, ewentualna grupa docelowa oraz, chyba najważniejszy, cel plakatu. Jeśli plakat ma być kontrowersyjny i w ten sposób przyciągać uwagę, wówczas zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest nagość. Wartość estetyczna czy artystyczna takiego „dzieła” jest najczęściej żadna, poza tym jest ono niesmaczne i zupełnie niezabawne, jednakże nic nie przyciąga uwagi lepiej, niż erotyka oraz seks.
Pytanie, czy na przykład firma, która reklamuje się w ten sposób, jest dla kogokolwiek wiarygodna, jest w tym kontekście zupełnie nieważne – plakat przyciągnął uwagę i tylko to się liczy. Jeżeli jednak ktoś chce w pojedynkę, bez żadnego doświadczenia i nie używając do tego szeroko pojętej erotyki zaprojektować dobry plakat, wówczas prawie na pewno sobie nie poradzi.
Projektowanie profesjonalnego plakatu wymaga nie tylko wiedzy o kolorach, typografii czy grafice, ale również dość dobrego słuchu językowego, niedostępnego komuś, kto nie zajmuje się pisaniem lub wymyślaniem pisanych treści. Dzieje się tak, ponieważ w ogromnej większości przypadków tworzenie dobrych plakatów reklamowych to żmudna praca grupy ludzi, polegająca raczej na poddawaniu w wątpliwość swoich (i cudzych) pomysłów, a nie na ich realizowaniu.