Slider 1 preload Slider 2 preload Slider 3 preload

Jak zaprojektować idealny logotyp?

Przyciągający wzrok, kreatywny, a do tego prosty, praktyczny i łatwy do zapamiętania – warunków, jakie musi spełnić idealny logotyp, jest sporo i małe szanse na to, że zdołamy spełnić je wszystkie. Przy tworzeniu logotypów skupiamy…
Home » Artykuły » Jak zaprojektować idealny logotyp?
Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors

Jak zaprojektować idealny logotyp?

Przyciągający wzrok, kreatywny, a do tego prosty, praktyczny i łatwy do zapamiętania – warunków, jakie musi spełnić idealny logotyp, jest sporo i małe szanse na to, że zdołamy spełnić je wszystkie. Przy tworzeniu logotypów skupiamy się więc na tych, którzy dla każdej firmy są najważniejsi, czyli na jej klientach.

Dlaczego warto zadbać o dobry projekt logotypu?

Za logotyp uznaje się unikatowy znak graficzny przedstawiający nazwę marki stworzoną w oparciu o charakterystyczny dla niej font. Logotypy często występują jako element znaku graficznego różnych marek samochodów. Dla wszystkich przedsiębiorstw i marek logotyp jest niezwykle ważny. To ich podpis na danym produkcie, za pomocą którego informują, że ręczą za jego jakość i sposób wytworzenia. Logotyp jest jednym z elementów, które budują świadomą identyfikację wizualną firmy, odróżniają ją od konkurencji oraz informują odbiorców o zakresie działalności przedsiębiorstwa.

Od czego zacząć projektowanie logotypu?

Na początku projektowania logotypu nie potrzebujemy specjalistycznych programów komputerowych – wystarczy ołówek i kartka. Spisujemy wszystkie pomysły, jakie przychodzą nam do głowy. To czas pełnej kreatywności, dopiero potem poświęcimy wiele godzin, by je sprawdzić, omówić, wyskalować, wykreślić te, które są złe i udoskonalić te, które są dobre.

Po czym poznać, że logotyp będzie sprzyjał marce, firmie lub organizacji? Wystarczy sprawdzić, czy spełnia poniższe kryteria.

Dobry logotyp jest prosty i nieprzemijający

Prostota to doskonałość, która wyraża wszystko. W logotypie nie ma zbyt wiele miejsca na obszerne wyjaśnienie idei działalności, w końcu to raptem kilka liter. Dlatego logotyp powinien być prosty, przejrzysty, a nawet skromny. Wówczas odbiorcy nie będą mieli problemu z jego zapamiętaniem czy narysowaniem z pamięci. Znaczenie dobrego logotypu jest zawsze aktualne, opiera się upływowi lat i dzięki temu nigdy nie przemija.

Jak projektujemy logotypy?

Żeby opracować oryginalny, a przy tym wyważony logotyp, który pomoże marce osiągnąć sukces, działamy według trzech zasad.

Po pierwsze, zachowujemy umiar – w wykorzystywanych kolorach i krojach pisma. Staramy się ograniczać je do maksymalnie dwóch wariantów.

Po drugie, usuwamy wszystko, co może być zbędne.

Po trzecie zaś, dbamy o to, by logotyp był czytelny i dobrze się prezentował w różnych sytuacjach – jako element widziany z daleka oraz przy zmienionych kolorach.

Powiązane artykuły

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Targi reklamowe to świetna okazja na promowanie swojej firmy, wiąże się to jednak z przygotowaniem stoiska, ulotek, broszur, a także panelu typu roll-up. A ten, wbrew pozorom, nie jest tylko "nieważnym tłem". Roll-up to pierwsza rzecz, którą zauważa Twój klient, ważne...