Umieszczając obok siebie firmy takie jak Coca-Cola, Hortex, Hellman’s i TsingTao, łatwo można dostrzec, że jedna z nich nie pasuje do reszty.
Sporządzając ankietę, w której uczestniczyliby tylko Polscy obywatele, a w której mieliby odpowiedzieć na proste pytanie: która z wymienionych firm jest fikcyjna, z całą pewnością odpowiedzieliby, że to TsingTao. Pytając o to, której najmniej ufają, znów odpowiedź brzmiałaby TsingTao. Każdy, kto był w Chinach chociaż raz wie, że to najpopularniejsze chińskie piwo i co więcej jest to najpopularniejsze piwo na całym świecie.
Wiedząc, to nadal ankietowali podjęliby taką samą decyzję? Mocno musieliby się zastanowić, po czym i tak pewnie nie wpadliby na fakt, że zaufaliby bardziej facetom piekieł ( Hellman’s), niż potentatowi browarniczemu. W ramach ciekawostki firma popularnych ketchupów i majonezów posiada nazwę Hellmann’s. To jest właśnie siła rozpoznawalności, która rodzi automatycznie zaufanie.
To, czy i w jaki sposób kojarzymy firmę jest dla niej rzeczą priorytetową. Wizerunek i rozpoznawalność marki są niezbędne do odniesienia jakiegokolwiek sukcesu. Mali przedsiębiorcy mogą kopiować zachowania potentatów na własny użytek, ponieważ, jeśli każda wielka firma działa w określony sposób, to musi, to być skuteczne działanie.
Nie, inaczej sprawa ma się z umieszczaniem reklam na samochodach. Z całą pewnością widzisz je co dnia. Okazuje się, że są bardzo skuteczne, ponieważ łączą ze sobą kilka unikalnych cech. Oklejanie samochodów folią jest coraz bardziej popularne.
Po pierwsze jest to mobilność. Przemieszczając się automatycznie zdobywa się mobilną reklamę. Widzą ją obywatele każdego zakątka, w który udaje się taki samochód. Logo firmy, numery telefonów, czy adres strony internetowej jest widziana przez kierowców, którzy stoją razem z właścicielem tego pojazdu w korkach, czy przez ulicznych przechodniów.
Drugą sprawą jest to, że jest całkowicie darmowa i bez ograniczeń czasowych. Płaci się tylko raz za realizację usługi polegającej na zaprojektowaniu reklamy i oklejeniu samochodu. Właściciele, czy przedstawiciele firmy i tak muszą się przemieszczać, a w ten sposób pieką dwie pieczenie na jednym ogniu. W taki sposób rozpoznawalność własnej marki promowana jest przez wszystkich począwszy od małych przedsiębiorstw, po potentatów w swoich sektorach rynkowych kończąc. Dzieje się tak dlatego, że przez brak reklamy na swoim pojeździe traci się mnóstwo możliwości.
Potentaci są świadomi tego, co mogą stracić, a czy i ty jesteś tego świadom?