Kalendarze często występują jako nośniki reklamy i bardzo dobrze sprawdzają się w tej roli. Kalendarz to w końcu element, który towarzyszy naszym potencjalnym klientom na co dzień. Umieszczony w przestrzeni kuchni lub jadalni, a także chociażby w biurze, jest stałym, lecz dyskretnym elementem, który przypomina o ofercie naszej firmy.
Tak! – trzy razy dla kalendarzy
Kalendarza to dobre gadżety reklamowe z powodu swoich trzech głównych cech: ładnego wyglądu, funkcjonalności, oraz tego, że za ich pomocą przekazać można więcej, niż za pomocą kubka czy smyczy. Gadżety reklamowe to sposób na udaną promocję, zwłaszcza podczas wydarzeń o charakterze handlowym, związanych z branżą, w której działa nasza firma. Każdy uczestnik targów to nasz potencjalny klient. A każdy klient jest bardziej skłonny do wybrania oferty tego przedsiębiorstwa, które zaoferowało mu coś za darmo. Tym bardziej, jeśli tak jak kalendarz, jest to ładnie zaprojektowane i przydatne.
Kalendarz musi więc odznaczać się estetycznym wykonaniem, w którym tło będzie ładnie skomponowane z logiem naszej firmy. Kolejna zaleta kalendarza jako narzędzia promocji to małe ryzyko tego, że odbiorca uzna go za zbędne wyposażenie. W końcu wielu z nas lubi kalendarze, zwłaszcza takie, które można zawiesić na ścianie. Dzięki estetycznemu wykonaniu kalendarza mamy pewność, że nie wyląduje on w koszu, lecz będzie zdobił ścianę w mieszkaniu lub biurze naszego przyszłego klienta. Z kolei modele biurkowe sprawdzą się jako podarunek dla naszych współpartnerów w biznesie.
Jakie rodzaje kalendarzy?
Choć przydatne, to wcale nie muszą być nudne. Kalendarze występują w niejednej formie. Te najbardziej powszechne – czyli kalendarze wiszące – można podzielić na dwu- i trójdzielne. Podzielone są one odpowiednio na okresy czasowe dwóch miesięcy oraz na kwartały. Oprócz takich ogólnych kalendarzy, warto przyjrzeć się modelom mniejszymi, nazywanym także osobistymi. Mogą występować w towarzystwie notesu, dzięki czemu stają się jeszcze bardziej praktyczne. Stanowią one wtedy prezent bardziej „od serca”. Jeżeli szczególnie zależy nam na zrobieniu wrażenia, to warto przemyśleć zakup kalendarzy wieloplanszowych. Ich powierzchnia – jednolita i w dość sporych rozmiarach – daje nam dowolność w doborze grafiki, tak by prezentowała się ona atrakcyjnie.
Kalendarz – gadżet reklamowy dla każdego?
Istnieje jeszcze jedna ważna cecha kalendarza, gdy występuje on w roli gadżetu – jest to forma promocji na budżet praktycznie każdej firmy. Nawet początkujące przedsiębiorstwa stać właśnie na taką formę reklamy.