Slider 1 preload Slider 2 preload Slider 3 preload

Jak zamontować reklamę na budynku?

Reklama na budynku to skuteczny sposób na promocję typu outdoor. Taka reklama odznacza się atrakcyjną lokalizacją oraz przykuwa wzrok przechodniów i kierowców. O czym jednak musi pamiętać reklamodawca, zanim zdecyduje się na umieszczenie takiej reklamy?…
Home » Artykuły » Jak zamontować reklamę na budynku?
Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors

Jak zamontować reklamę na budynku?

Reklama na budynku to skuteczny sposób na promocję typu outdoor. Taka reklama odznacza się atrakcyjną lokalizacją oraz przykuwa wzrok przechodniów i kierowców. O czym jednak musi pamiętać reklamodawca, zanim zdecyduje się na umieszczenie takiej reklamy?

Ograniczenia prawne

Każda firma musi przestrzegać przepisów związanych z możliwością reklamowania się w danej przestrzeni. Są to zapisy wynikające zarówno z prawa ogólnokrajowego, jak i lokalnego. Umieszczenie reklamy na budynku nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę – z wyjątkiem reklamy na zabytkach, kiedy to reklamodawca musi najpierw zwrócić się do konserwatora danego obiektu. Natomiast konieczne jest zgłoszenie tego faktu danemu organowi o charakterze architektoniczno-budowlanym, którą to funkcję najczęściej pełni wojewoda, starosta lub Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego.

Co powinno znaleźć się w zgłoszeniu?

W podaniu dotyczącym umieszczenia reklamy na budynku należy podać informacje dotyczące terminu, rodzaju oraz zakresu wykonywanych robót. Oprócz tego wnioskodawca musi udowodnić, że rzeczywiście ma prawo do przeprowadzenia takiej czynności. Dlatego w podaniu powinno znaleźć się oświadczenie potwierdzające prawo do dysponowania danym obiektem. Jeśli taki dokument nie zostanie dostarczony, wówczas decyzja o możliwości rozpoczęcia robót będzie odmowna. Gdy w ciągu 21 dni od dnia przekazania zgłoszenia dany organ nie wyda decyzji odmownej, wówczas można rozpocząć prace budowlane. Należy pamiętać, że pewnym ograniczeniem w rozmieszczaniu reklam na budynkach jest przepis mówiący o tym, że elementy reklamowe nie mogą ograniczać ilości światła dziennego wpadającego przez okna. Dlatego szyldy i billboardy można umieszczać głównie na ścianach, nigdy zaś w obrębie okien.

Jak przeprowadza się montaż reklam na budynkach?

Zamiana kilkumetrowej ściany w powierzchnię reklamową nie jest prostym zadaniem. Wymaga przede wszystkim skorzystania z profesjonalnych urządzeń i pojazdów, w tym takich modeli jak podnośniki. Baner jest przypięty na tzw. hakach rozporowych. Przedtem zarówno ścianę, jak i reklamę należy odpowiednio zmierzyć oraz wyznaczyć ich środek. To właśnie stamtąd zaczyna się montaż banera, który następnie należy równomiernie rozprowadzić na boki. Należy tak samo unikać nadmiernego napinania materiału, jak i niedociągnięć, jako że obie te czynności mogą doprowadzić do powstania nieestetycznych fałd. Na samym końcu baner jest poddawany ocenie z daleka. W razie niedoskonałości można zawsze wyrównać położenie haków.

Powiązane artykuły

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Targi reklamowe to świetna okazja na promowanie swojej firmy, wiąże się to jednak z przygotowaniem stoiska, ulotek, broszur, a także panelu typu roll-up. A ten, wbrew pozorom, nie jest tylko "nieważnym tłem". Roll-up to pierwsza rzecz, którą zauważa Twój klient, ważne...