Współpraca z agencją reklamową to krok, na który decydują się różne firmy – małe, średnie i duże. Każde przedsiębiorstwo chce wybrać jak najlepszą agencję, dzięki której osiągnie konkretne cele marketingowe. Podpowiadamy, czym cechuje się idealna agencja reklamowa oraz jak takiej szukać.
Doświadczenie to cenna rzecz
Klient szukający agencji reklamowej musi opierać się na konkretach. Interesują go przede wszystkim dotychczasowe osiągnięcia danej agencji, później zaś jej portfolio. Nie należy jednak w całości bazować na własnej opinii. Projekt plakatu, ulotki czy wreszcie cała kampania produktowa, które nam po prostu się nie podobają, mogą odnieść spektakularny sukces marketingowy. Nawet podczas wybierania agencji reklamowej, klient musi pamiętać o tym, że ma spełnić wymagania klientów. Jeśli oferta agencji będzie dopasowana do własnych oczekiwań, warto poprosić ją o udzielenie szczegółowych informacji. Są one przedstawiane w formie prezentacji z dotychczasowymi osiągnięciami firmy, pracownikami oraz posiadanym doświadczeniem.
Dotychczasowi klienci i specjalizacja
Agencje lubią chwalić się współpracą z wiodącymi na rynku markami. Jeśli któraś z nich powierzyła danej organizacji swój wizerunek i reklamę, to dana organizacja jest godna zaufania. Dobrym sposobem na znalezienie odpowiedniej agencji jest zapoznanie się z referencjami dotychczasowych klientów. Należy również zwrócić uwagę na to, w czym specjalizuje się dana firma. Zakres jej usług powinien pokrywać się ze specyfiką zlecenia. Szukając specjalisty do projektu opakowania lub brandingu, należy wybrać firmę mającą rzeczywiste osiągnięcia w tej dziedzinie.
Przetarg i brief
Do przetargu należy wybrać jedynie kilka agencji, których oferty są najbardziej przekonujące. Tym organizacjom przesyła się brief z najważniejszymi informacjami o marce, jej klientach, otoczeniu oraz celu, jaki chce uzyskać. Należy podać tylko rzetelne dane i załączyć również firmowe grafiki oraz elementy wyznaczające tożsamość firmy. Klient musi przygotować się na wiele pytań, które pomogą danej agencji dobrze zrozumieć brief. Najlepiej, aby taka rozmowa odbyła się w cztery oczy lub przez telefon.
Przedstawienie pomysłów
Ostatni krok to zapoznanie się z pomysłami poszczególnych agencji. Warto dopytać o to, czemu firma rekomenduje dany pomysł, jak wyglądałaby realizacja, również od strony technicznej, oraz jaki jest całościowy kosz kampanii. Ostateczny krok to wybór agencji, która wykazała się największą pomysłowością i najlepiej spełniła oczekiwania klienta.