Plakat ma zachęcać do wzięcia udziału w wydarzeniu. Powinien przyciągać wzrok, dostarczać wszystkich niezbędnych informacji, a jednocześnie nie może być za bardzo przesadzony. Żeby osiągnąć taki efekt, warto uwzględnić poniższe zalecenia.
Cel i sposób przedstawienia
Projektując plakat koncertowy, należy wziąć pod uwagę charakter nadchodzącego wydarzenia. Występ zespołu rockowego potrzebuje zupełnie innej oprawy graficznej niż wokalistka śpiewająca piosenki skierowane do młodszej publiczności. Wiele zależy również od tego, czy jest to pojedyncze wydarzenie czy festiwal, w którym bierze udział kilka-kilkanaście zespołów. W tym pierwszym przypadku cała oprawa graficzna może zostać opracowana pod kątem danego wykonawcy. Z kolei przy organizowaniu występu kilku artystów, należy zadbać o przejrzyste rozmieszczenie nazw wszystkich wykonawców.
Rozmiar plakatu
Wymiary danego afiszu w dużej mierze zależą od budżetu, jakim dysponuje organizator, a także miejsca, w którym planuje umieścić ogłoszenie. Kilkumetrowy billboard sprawdzi się podczas organizowania koncertu znanego zespołu na stadionie, lotnisku czy arenie. Taką imponującą reklamę umieszcza się w widocznej lokalizacji, na przykład na ścianie budynku w centrum miasta. Do występu lokalnej kapeli znacznie lepiej pasuje mniejszy afisz, umieszczony na tablicach z miejscowymi ogłoszeniami, na drzwiach klubu muzycznego lub w innych kameralnych miejscach.
Rozmieszczenie grafiki
Plakat jest w pewnym stopniu podobny do ulotki – przekazuje odbiorcy wszystkie niezbędne informacje. W koncertowym afiszu należy koniecznie wskazać wykonawcę, miejsce, datę i godzinę wydarzenia. Oprócz tego warto uwzględnić cenę biletów oraz możliwość ich zakupu. Charakterystyczny element wielu plakatowych projektów stanowi zdjęcie zespołu, sama nazwa lub po prostu logo. Do tego warto dodać nazwę trasy koncertowej. Przy takim natłoku grafik i informacji, jakie trzeba uwzględnić, nie zaleca się stosowania wzorzystego tła. O wiele lepiej postawić na stonowaną kolorystykę, dzięki której cała esencja wydarzenia będzie jeszcze lepiej wyeksponowana.
Jaki papier?
Wydruk musi nie tylko dobrze się prezentować, ale również być odporny na szkodliwe czynniki z zewnątrz. Dlatego do druku stosuje się specjalne odmiany papieru, na przykład z domieszką kredy. Warto również zwrócić uwagę na gramaturę – im jest wyższa, tym większą wytrzymałością odznacza się podłoże. W razie wątpliwości warto skorzystać z doradztwa ekspertów, takich jak nasza agencja specjalizująca się między innymi w produkcji plakatów reklamowych – druk plakatów.