Jak ważna jest marka i logotyp
Umieszczając obok siebie firmy takie jak Coca-Cola, Hortex, Hellman’s i TsingTao, łatwo można dostrzec, że jedna z nich nie pasuje do reszty.
Sporządzając ankietę, w której uczestniczyliby tylko Polscy obywatele, a w której mieliby odpowiedzieć na proste pytanie: która z wymienionych firm jest fikcyjna, z całą pewnością odpowiedzieliby, że to TsingTao. Pytając o to, której najmniej ufają, znów odpowiedź brzmiałaby TsingTao. Każdy, kto był w Chinach chociaż raz wie, że to najpopularniejsze chińskie piwo i co więcej jest to najpopularniejsze piwo na całym świecie (pod względem sprzedanych litrów piwa).
Wiedząc, to nadal ankietowani podjęliby taką samą decyzję? Mocno musieliby się zastanowić, po czym i tak pewnie nie wpadliby na fakt, że zaufaliby bardziej facetom piekieł (Hellman’s), niż potentatowi browarniczemu. W ramach ciekawostki firma popularnych ketchupów i majonezów posiada nazwę Hellmann’s. To jest właśnie siła rozpoznawalności, która rodzi automatycznie zaufanie.
To, czy i w jaki sposób kojarzymy firmę jest dla niej rzeczą priorytetową. Wizerunek i rozpoznawalność marki są niezbędne do odniesienia jakiegokolwiek sukcesu. Mali przedsiębiorcy mogą kopiować zachowania potentatów na własny użytek, ponieważ, jeśli każda wielka firma działa w określony sposób, to musi, to być skuteczne działanie.
Logo firmy
Logo niesie przekaz w dwóch obszarach: werbalnym (treść napisu) i wizualnym (wygląd napisu i obraz). Niekiedy na logo składa się sam napis (logotyp), często sam obraz (np. “łyżwa” firmy Nike).
Najczęściej widuje się znak złożony – logo składa się z obrazu (imago, ikona, sygnet, znak) oraz napisu wykonanego charakterystycznym i krojem pisma (logotyp).
Jak wiadomo najszybciej dociera do mózgu człowieka informacja w postaci wizualnej. Logo firmy jest znakiem identyfikującym firmę w mózgu potencjalnego klienta. Wiesz dobrze, że wyróżni on Twoją firmę na tle konkurencji. Pomoże, nazwie dużo szybciej zapaść w pamięć.
Brak logo firmy to pierwsza oznaka braku profesjonalizmu
Projekt logo firmy to bardzo ważne zadanie dla jego projektanta. Logo firmy jest narzędziem marketingowym i jest czymś więcej niż zwykłym znakiem graficznym, to część identyfikacji wizualnej firmy. Dzięki niemu odróżniasz się od konkurencji, to podstawowy element wizerunku firmy. Logo firmy powinno pozostać spójne z działalnością firmy.
Po wielu latach działalności, często bywa tak, że to właśnie logo firmy, jej marka jest jej jednym z najcenniejszych elementów, dlatego warto zainwestować w profesjonalne projektowanie logo.
Dobre logo firmy powinno być proste, eleganckie i czytelne w odbiorze.
Zaprojektujemy dla Ciebie niepowtarzalne, czytelne logo firmy, Twój logotyp.