Slider 1 preload Slider 2 preload Slider 3 preload

Grafika rastrowa, a wektorowa

Grafika komputerowa to obecnie bardzo popularne narzędzie wykorzystywane do pracy i zabawy. Rozróżniamy jej dwa podstawowe typy, czyli grafikę rastrową i wektorową. To co je od siebie odróżnia, to fakt, że rysunek wektorowy można dowolnie…
Home » Artykuły » Grafika rastrowa, a wektorowa
Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors

Grafika rastrowa, a wektorowa

Grafika komputerowa to obecnie bardzo popularne narzędzie wykorzystywane do pracy i zabawy. Rozróżniamy jej dwa

podstawowe typy, czyli grafikę rastrową i wektorową.

To co je od siebie odróżnia, to fakt, że rysunek wektorowy można dowolnie zmieniać i powiększać, przy czym nie wpływa to na wielkość danego pliku. Jest on generowany przy użyciu obiektów geometrycznych, zwanych prymitywami, takich jak okręgi, krzywe, punkty, linie, czy elipsy. Są one opisane wzorami matematycznymi, dzięki czemu możliwa jest zmiana wielkości pliku wynikowego.

Dodatkowo grafika wektorowa umożliwia konwersję obrazu do postaci rastrowej. W przypadku grafiki rastrowej wielkość pliku ma ogromne znaczenie, ponieważ to właśnie od niego zależy końcowa jakość wyświetlanego obrazu. Ten rodzaj grafiki jest tworzony przy pomocy poziomo-pionowej siatki odpowiednio pokolorowanych pikseli na urządzeniu wyjściowym, którym może być monitor komputera lub drukarka. Grafika rastrowa umożliwia swobodne dobieranie kontrastu, nasycenia barw i jasności, a także pozwala na stosowanie narzędzi do obróbki fotografii oraz robienie korekt i retuszy.

Jest przeznaczona do edycji i zapisywania realistycznych zdjęć i obrazów, tworzenia kolorowych ulotek i plakatów, natomiast grafika wektorowa jest wykorzystywana do projektowania i rysowania różnego rodzaju map, planów, znaków graficznych, czcionek, komiksów i schematów technicznych.

Powiązane artykuły

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Targi reklamowe to świetna okazja na promowanie swojej firmy, wiąże się to jednak z przygotowaniem stoiska, ulotek, broszur, a także panelu typu roll-up. A ten, wbrew pozorom, nie jest tylko "nieważnym tłem". Roll-up to pierwsza rzecz, którą zauważa Twój klient, ważne...